FSpS:nk4121 Reflexe praxe 1 - Informace o předmětu
nk4121 Reflexe praxe 1
Fakulta sportovních studiíjaro 2021
- Rozsah
- 0/7/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Janák, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ondřej Janák, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- nk4121/01: Pá 26. 3. 16:20–18:50 Virtuální místnost, Pá 16. 4. 11:45–15:05 Virtuální místnost, O. Janák
- Předpoklady
- nk4111 Úvod do pedagogické praxe && ! nk2035 Reflexe praxe
Tento předmět lze plnit pouze v případě, že student paralelně vykonává předmět Pedagogická praxe 1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-UTV) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními reflektivními a sebereflektivními metodami a technikami a pomocí nich na základě konkrétní zkušenosti rozvíjet jejich myšlení a dovednosti potřebné pro účinnou reflexi praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto předmětu student definuje základní reflektivní a sebereflektivní metody a techniky, chápe jejich význam pro svou pedagogickou činnost, v konkrétních situacích si vybere vhodnou techniku, svou volbu zdůvodní a aplikuje do praxe.
- Osnova
- Reflexe praxe, zpětná vazba
- Teorie k reflexi praxe: J. Dewey, K. Lewin, D. A. Kolb, D. Schön
- Reflexe výuky a rozvoj kvality
- Sebereflexe – nástroj k osobnímu i profesnímu rozvoji učitele
- Základní reflektivní a sebereflektivní metody a techniky
- Kazuistika žáka
- Kazuistika učitele
- Reflexe vybrané situace ve výuce
- Literatura
- povinná literatura
- JANÍK, Tomáš a Petr NAJVAR. Fred A. J. Korthagen - Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 294 s. ISBN 978-80-7315-221-5. info
- doporučená literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X. info
- NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Vydání 1. Praha: Grada, 2005, 171 stran. ISBN 8024707381. URL info
- JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Translated by Dagmar Tomková. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 151 stran. ISBN 8071789453. info
- NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Školní konflikty : jak jim předcházet? jak je řešit? Brno: Paido, 2005, 72 s. ISBN 8073151065. info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. K možnostem reflexivní práce ve vzdělávání učitelů. In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. 1. vyd. Brno: Paido, 2001, s. 54-70. ISBN 80-7315-013-1. info
- NEZVALOVÁ, Danuše. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000, 72 s. ISBN 8024402084. info
- Výukové metody
- individuální úkoly, skupinová práce, diskuze, reflexe vybraných situací.
- Metody hodnocení
- aktivní účast na seminářích, příprava a prezentace individuálních úkolů, vedení portfolia – písemné zpracování individuálních úkolů; na konci semestru hodnocení portfolia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- n4132 Reflexe praxe 2
np4121 || nk4121&&bozp_ok(bozp_po_stud) && bozp_ok(bozp_po_stud_fsps) && n4120
- n4132 Reflexe praxe 2
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2021/nk4121