FSpS:np4117 Didaktika plaveckých sportů - Informace o předmětu
np4117 Didaktika plaveckých sportů
Fakulta sportovních studiíjaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Keberlová (cvičící) - Garance
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D.
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np4117/01: Čt 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, D. Hlavoňová
np4117/02: Čt 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, D. Hlavoňová - Předpoklady
- bp2085 Vodní turistika || bk2085 Vodní turistika || bp2309 Vodní turistika || bk2309 Vodní turistika || b4016v Vodní turistika
- základní plavecké dovednosti
- technika plaveckých způsobů prsa, znak a kraul - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-UTV) (4)
- Cíle předmětu
- Studenti si osvojí základní teoretické vědomosti a praktické dovednosti o plaveckém sportu z pohledu jeho vývoje, významu pro zdraví člověka, výuky plavání a základů první pomoci z hlediska jejich budoucí pedagogické praxe.
- Výstupy z učení
- Po ukončení předmětu bude student schopen:
- charakterizovat základní strukturu výuky plavání
- aplikovat své znalosti a dovednosti do metodiky výuky plavání
- konstruovat plaveckou jednotku dle úrovně a počtu svých svěřenců
- posoudit plavcovu techniku, na základě identifikace chyb formulovat návrhy na jejich korekci
- vyhodnotit konkrétní situaci a aplikovat své dovednosti při záchraně tonoucího - Osnova
- Struktura plaveckých sportů
- Výuka plavání na různých úrovních
- Specifika výuky plavání dětí a dospělých, strach a motivace ve výuce plavání
- Faktory determinující plavecký výkon
- Vývoj jednotlivých plaveckých způsobů
- Technika plaveckých způsobů
- Hry ve vodě
- Metodika nácviku jednotlivých plaveckých způsobů
- Pravidla plavání, plánování vyučovací jednotky ve vodě
- První pomoc ve školských zařízeních
- Literatura
- doporučená literatura
- ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2008, 127 s. ISBN 9788024721545. info
- ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči : "plavání" kojenců a batolat, plavecká výuka předškolních dětí předškolního věku, hry a říkadla do vody. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 132 s. ISBN 8024702118. info
- MOTYČKA, Jaroslav et al. Teorie plaveckých sportů. Plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucího. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2001, 205 s. ISBN 80-210-2711-8. info
- ROZTOČIL, Tomáš a Jiří ŠVEC. Technika a didaktika plavání :(učební texty pro posluchače oboru tělesná výchova). 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996, 71 s. ISBN 80-7041-613-0. info
- Výukové metody
- Praktická výuka formou cvičení a teoretická výuka formou on-line seminářů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen po:
- absolvování písemné a ústní on-line zkoušky
- absolvování metodického výstupu
- odevzdání závěrečné zprávy z výuky plavání předškolních dětí
- splnění požadované docházky v praktické výuce
Písemná zkouška je studentovi udělena na základě zdárného absolvování závěrečného písemného testu, ve kterém prokáže teoretické znalosti. V ústní zkoušce má student prokázat schopnost aplikace těchto znalostí v plavecké praxi. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2021/np4117