FSpS:nk4725 Didaktická technika v sebeobr. - Informace o předmětu
nk4725 Didaktická technika v sebeobraně
Fakulta sportovních studiíjaro 2022
- Rozsah
- 7/13/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Michal Vít, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Martin Bugala, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Michal Vít, Ph.D.
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 18. 2. 15:05–16:45 E34/225 - seminární místnost, Pá 25. 2. 14:40–16:20 E34/225 - seminární místnost, Pá 18. 3. 12:35–15:05 E34/225 - seminární místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
žádné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-ASEBS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat znalosti o konstrukci a využití didaktické techniky v procesu výuky sebeobrany, zejména ochranného obleku High-gear a elektrického nože Shocknife.
- Výstupy z učení
- Student po ukončení předmětu:
- umí vysvětlit pojem didaktická technika v sebeobraně,
- zná morfologii ochranného obleku High Gear,
- zná morfologii cvičného elektrického nože Shock Knife,
- zná didaktická omezení používání didaktické techniky,
- zná bezpečnostní zásady používání didaktické techniky,
- dovede řešit modelové sebeobranné situace s využitím didaktické techniky,
- umí sestavit vlastní tréninkovou jednotku sebeobrany s využitým didaktické techniky. - Osnova
- 01. Vymezení pojmu didaktická technika
- 02. Rozdělení didaktické techniky v sebeobraně
- 03. Morfologie ochranného obleku High Gear
- 04. Používání a údržba ochranného obleku High Gear
- 05. Didaktická omezení použití ochranného obleku High Gear
- 06. Bezpečnostní zásady používání ochranného obleku High Gear
- 07. Morfologie cvičného elektrického nože Shock Knife
- 08. Používání a údržba cvičného elektrického nože Shock Knife
- 09. Didaktická omezení použití cvičného elektrického nože Shock Knife
- 10. Bezpečnostní zásady používání cvičného elektrického nože Shock Knife
- 11. Statický trénink s didaktickou technikou
- 12. Dynamický trénink s didaktickou technikou
- 13. Využití didaktické techniky v modelových situacích
- 14. Modelové sebeobranné situace
- 15. Seminární práce na téma
- 16. Samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany
- 17. Vyhledávání a práce s informacemi v anglickém jazyce
- Literatura
- povinná literatura
- http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
- doporučená literatura
- Kipp, B. Turning fear into power, Paladin Press, Colorado, 2005. ISBN 978-1-58160-488-7
- Výukové metody
- výukové metody: vysvětlení, ukázka, cvičení, drily; úkoly pro samostudium: studium doporučené literatury, studium publikací na e-learningu MU, samostatné procvičování; kontrola úkolů: zadání otázek a úkolů ve výuce, závěrečné zkoušení.
- Metody hodnocení
- Závěrečná zkouška:
a) písemná část (test)
b) praktická část (modelová sebeobranná situace)
c) seminární práce - samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany - Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2022/nk4725