FSpS:np4321 Rozvoj rych. a koord. schop. - Informace o předmětu
np4321 Rozvoj rychlostních a koordinačních schopností
Fakulta sportovních studiíjaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tereza Králová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Hlavoňová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Homolková (cvičící)
Mgr. Simon Šiška (cvičící) - Garance
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D.
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np4321/LS01: Čt 17. 2. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 24. 2. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 3. 3. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 10. 3. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 17. 3. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 24. 3. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 31. 3. 13:20–15:00 E34/153 - hala míčových sportů, Út 5. 4. 10:00–11:40 MS - atletický stadion, Út 12. 4. 10:00–11:40 MS - atletický stadion, Út 19. 4. 10:00–11:40 MS - atletický stadion, Út 26. 4. 10:00–11:40 MS - atletický stadion, Út 3. 5. 10:00–11:40 MS - atletický stadion, Út 10. 5. 10:00–11:40 MS - atletický stadion, T. Králová, S. Šiška
- Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kondiční trénink (program FSpS, N-KTAK) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty (v praktické rovině) se specifiky rozvoje rychlostních a koordinačních schopností v jejich různých modalitách a formách. Sekundárním cílem je edukovat studenty v oblasti výběru prostředků rychlostního a koordinačního tréninku v kontextu věkových a výkonnostních specifik.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu Rozvoj rychlostních a koordinačních schopností bude student schopen:
- aplikovat cvičení na rozvoj koordinace a rychlosti u různých věkových a výkonnostních skupin populace
- aplikovat různé rychlostní a koordinační prostředky specifického i nespecifického charakteru pro odlišná sportovní odvětví a disciplíny
- prezentovat aktuální doporučení v oblasti aplikace metod a forem využívaných u rychlostního a koordinačního tréninku - Osnova
- Cvičení:
- Cvičení, metody a formy rozvoje rovnováhových schopností
- Cvičení, metody a formy rozvoje kinesteticko-diferenciační schopnosti
- Cvičení, metody a formy rozvoje prostorové orientace ve sportu
- Rytmizační cvičení, metody a formy rozvoje koordinace
- Cvičení na rozvoj ideomotorických funkcí
- Cvičení na rozvoj gnostických funkcí
- Resistenční trénink rychlosti (akcelerační a maximální rychlost)
- Asistenční trénink rychlosti (maximální rychlost)
- Kontrastní trénink rychlosti
- Rozvoj hráčské rychlosti, rychlosti jednorázových pohybů a rychlosti se změnou směru
- Rozvoj frekvenční a reakční rychlosti
- Literatura
- OWEN, Adam. Football conditioning a modern scientific approach : fitness training, speed & agility, injury prevention. [London]: Soccertutor, 2016, 192 stran. ISBN 9781910491096. info
- Developing agility and quickness. Edited by Jay Dawes - Mark Roozen. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2012, xi, 186. ISBN 9780736083263. info
- SEDLÁČEK, Jaromír, Peter KRŠKA, Ján KOŠTIAL a Branislav ANTALA. Kinematical parameters´ changes by use of supra-maximal speed training mean. In 9th International Coference of Sport Sciences and Physical Education. Mérida-Venezuela. 2011. info
- PAVLIŠ, Zdeněk. Trénink agility. [Praha]: Český svaz ledního hokeje, 2011, 2 DVD-vide. info
- SCHREINER, Peter. Coordination, agility, and speed training for soccer. Spring City, Pa.: Reedswain, 2000, iv, 136. ISBN 1890946427. info
- CHRISTENSEN, Loren W. Speed training : how to develop your maximum speed for martial arts. Boulder, Colo.: Paladin Press, 1996, vi, 249. ISBN 0873648595. info
- Výukové metody
- praktické cvičení s teoretickým výkladem.
- Metody hodnocení
- - praktická ukázka vhodného výběru cvičení pro rozvoj konkrétní koordinační nebo rychlostní schopnosti (minimálně 7 cviků) – zadáno vyučujícím
- test – 15 otázek (uzavřené), 70% úspěšnost 1. pravidelná účast na výuce (povolené 2 absence na semináři)
2. příprava na seminář
3. zápočtový test z 30 náhodně vybraných otázek, k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 21 bodů.
4. zkouška - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2022/np4321