FSpS:n4442 Praxe 2 - Informace o předmětu
n4442 Praxe 2
Fakulta sportovních studiíjaro 2023
- Rozsah
- 52 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Šimonová, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Kateřina Kapounková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Marie Šimonová, Ph.D.
Katedra pohybových aktivit a zdraví – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pohybových aktivit a zdraví – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná kineziologie (program FSpS, N-KTAK) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prakticky se seznámit a aplikovat vědomosti nabyté při studiu předmětů z nižších semestrů. Cílovou skupinou jsou osoby oslabené chronickým onemocněním – děti i dospělí.
- Výstupy z učení
- Student po absolvování tohoto předmětu bude schopen:
1. analyzovat a popsat praktické postupy při práci s oslabenými jedinci
2. identifikovat problémy vyplývající z onemocnění u jediců a také působení environmentálních podmínek
3. vysvětlit, sestavit a vyhodnotit intervenční program pro osoby s oslabením - Osnova
- Student stráví a bude intervenovat, z celkového počtu 52 hodin:
- - jednu třetinu v zařízení pro děti obézní nebo s oslabením
- - jednu třetinu při práci s oslabenými jedinci – onkologičtí pacienti
- - jednu třetinu při práci s klientem s oslabením dle vlastnho výběru
- Literatura
- doporučená literatura
- VČELAŘOVÁ, Hana a Marcela BENDOVÁ. NADVÁHA A OBEZITA DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH VE VELKÉ BRITÁNII – SOUČASNÝ STAV A PŘÍSTUPY, VYCHÁZEJÍCÍ Z PSYCHOSOCIÁLNÍCH A ENVIRONMENTÁLNÍCH ASPEKTŮ PROBLÉMU. E-psychologie. Praha: Českomoravská psychologická Společnost, 2013, roč. 7, č. 2, s. 1-11. ISSN 1802-8853. URL info
- Advances in health promotion for adolescents and yount adults. Edited by Alywn T. Cohall - Michael Resnick. Elk Grove Village, Ill.: American Academy of Pediatrics, 2011, xvi, 341-6. ISBN 9781581107746. info
- Handbook of adolescent medicine and health promotion. Edited by David M. N. Paperny. Hackensack, N.J.: World Scientific, 2011, xv, 275 p. ISBN 9789814317993. info
- MUŽÍK, Vladislav a Petr VLČEK. Health Promotion in the Curriculum of Physical Education. In Health Education and Quality of Life III. 2011. info
- Food factors for health promotion. Edited by Toshikazu Yoshikawa. Basel: Karger, 2009, xii, 224. ISBN 9783805590983. info
- Understanding health promotion. Edited by Helen Keleher - Colin MacDougall - Berni Murphy. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2007, xiv, 393. ISBN 9780195552942. info
- Health promotion practice. Edited by Wendy Macdowall - Chris Bonell - Maggie Davies. New York: Open University Press, 2006, 243 p. ISBN 9780335218400. info
- Evaluating health promotion : practice and methods. Edited by Margaret Thorogood - Yolande Coombes. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005, viii, 186. ISBN 0198528809. info
- GREENBERG, Jerrold S. Health education and health promotion : learner-centered instructional strategies. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2004, xiv, 370. ISBN 0072319585. info
- HOLČÍK, J. Východiska řízení zdravotní péče (12.část). Posilování, podpora a rozvoj zdraví (health promotion). Vedení lékařské praxe. 1998, roč. 2, 12-13, s. 25-34. ISSN 1211-8559. info
- EGGER, Garry, Ross SPARK a Jim LAWSON. Health promotion strategies & methods. Sydney: McGraw-Hill Book Company, 1990, ix, 131. ISBN 0074527827. info
- Výukové metody
- praktické plnění.
- Metody hodnocení
- na základě formulářů s potvrzenou účastí v zařízeních, dále prezentace intervence u pacienta.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2023/n4442