FSpS:nk4215 Manag. a marketing sp. klubů - Informace o předmětu
nk4215 Management a marketing sportovních akcí a klubů
Fakulta sportovních studiíjaro 2023
- Rozsah
- 7/13/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. (přednášející)
Ing. Bc. Lukáš Kozáček (cvičící)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 24. 2. 13:25–15:05 E34/203 - seminární místnost, Pá 3. 3. 9:40–11:20 E34/203 - seminární místnost, Pá 28. 4. 9:40–12:10 E34/203 - seminární místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, N-MS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu a marketingu sportovních akcí a klubů. Využít získané teoretické znalosti v praxi při přípravě sportovních akcí a v řízení sportovního klubu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit plán sportovní akce se všemi podstatnými aspekty
- porozumět principům řízení a správy sportovního klubu nebo zařízení
- znát problematiku marketingového výzkumu ve sportu
- dokázat realizovat marketingový výzkum
- využít znalost kupního chování spotřebitele při návrhu marketingového plánu sportovní organizace
- vysvětlit strategii vývoje a rozvoje a umístění sportovní značky na trhu
- diskutovat problematiku vztahového marketingu - Osnova
- 01. Sportovní klub, sportovních událost a globalizace sportu
- 02. Plánováni sportovních události
- 03. Realizace sportovní události a její vyhodnocení
- 04. Vedení sportovního klubu
- 05. Právní aspekty vedení klubu
- 06. Marketingový výzkum
- 07. Kupní chování spotřebitele – participanti
- 08. Kupní chování spotřebitele – diváci
- 09. Sportovní značka
- 10. Vztahový marketing
- Literatura
- NOVÁ, Jana, Jiří NOVOTNÝ, Oldřich RACEK, Jaroslav REKTOŘÍK, Aleš SEKOT, Milena STRACHOVÁ a Hana VÁLKOVÁ. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2. Online knihkupectví Munipress info
- HOYE, Russell. Sport management : principles and applications. 3rd ed. New York: Routledge, 2012, xx, 284. ISBN 9781856178198. info
- BLAŽEK, Ladislav. Management - organizování, rozhodování, ovlivňování. 2011. ISBN 978-80-247-3275-6. info
- BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010, x, 198. ISBN 9780750684958. info
- MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 3rd ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2007, xii, 539. ISBN 9780736060523. URL info
- WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007, ix, 273. ISBN 9780750679794. URL info
- Výukové metody
- Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje dvě seminární práce. - Metody hodnocení
- Závěrečná zkouška je ústní.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá 60 %–100 %). Hodnocení seminární práce a její prezentace tvoří třetinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100 %–90 %
B – 89 %–85 %
C – 84 %–75 %
D – 74 %–70 %
E – 69 %–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2023/nk4215