FSpS:n4221 Odborná praxe 2 - Informace o předmětu
n4221 Odborná praxe 2
Fakulta sportovních studiíjaro 2024
- Rozsah
- 75 hod. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- n4221/01: St 15:00–15:50 B11/236, M. Strachová
- Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Předmět navazuje na Odbornou praxi I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, N-MS) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout praktické dovednosti studenta postavené na teoretickém základě a manažerská aktivita ve sportovní organizaci, kterou si student sám vytipuje.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat teoretické znalosti do praxe
- rozumět chodu, managementu a marketingu klubu
- orientovat se ve sportovním prostředí
- umět žádat o dotace do sportu
- navrhnout projekt k pořádané sportovní akce
- zorganizovat sportovní akci většího charakteru
- analyzovat případné nedostatky a problémy - Osnova
- Studenti jsou přiděleni do sportovních oddílů, klubů, asociací apod. V přidělených organizacích praktikují pod dozorem vybraného lektora či manažera. V průběhu praxe je kladen důraz na odbornou kvalifikaci, smysl pro kolektivní spolupráci, schopnost realizovat zadaný úkol. Hlavním úkolem bude zorganizovat větší sportovní akci. Student prokáže iniciativu ve formě aktivního přístupu – shánění sponzorů, podávání žádosti o dotace apod.
- Literatura
- doporučená literatura
- NOVÁ, Jana. Marketing sportu. In Jaroslav Rektořík. Management, marketing a ekonomika sportu. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 133-137, 149-172, 24 s. 1. vydání, 2016. ISBN 978-80-210-8346-2. info
- NOVÁ, Jana. Management sportu – teorie, případové studie, kvalita. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 155 s. ISBN 978-80-210-6780-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6781-2014. info
- RACEK, Oldřich. Marketing sportu. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 18 s. ISBN 978-80-210-7378-4. URL info
- ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 9788073761509. info
- ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management sportu. Praha: East West Publishing Company, 2000, 172 s. ISBN 8072190105. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, vytvoření projektu akce (projektový management), SWOT analýza.
- Metody hodnocení
- kladné hodnocení, závěrečná zpráva – SWOT analýza.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2024/n4221