FSpS:np2047 Pedagogická praxe II - Informace o předmětu
np2047 Pedagogická praxe II
Fakulta sportovních studiípodzim 2019
- Rozsah
- 2 T. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Janák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Lupač, Ph.D. (cvičící)
Alena Marečková (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- np2029 Pedagogická praxe I || np1029 Pedagogická praxe I
Předpokladem pro plnění předmětu je úspěšné absolvování předmětu Úvod do pedagogické praxe a Pedagogická praxe I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem Pedagogické praxe II je orientace v praktické i teoretické oblasti středního školství, aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi, seznámení s administrativními úkoly konkrétní střední školy, prohloubení kompetencí analyzovat a hodnotit tělovýchovný proces a příprava, realizace a reflexe různých typů vyučovacích jednotek pod vedením cvičných učitelů.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
- orientace v praktické i teoretické oblasti středního školství
- aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi
- pracovat se školní dokumentací na střední škole (katalogové a osobní listy, třídní výkazy, třídní knihy, vysvědčení, žádosti o uvolnění z TV, zápis o školním úrazu, školní vzdělávací program atd.)
-na základě teoretických didaktických, pedagogických a psychologických vědomostí, pod vedením cvičných učitelů, připravit a řídit různé typy vyučovacích hodin a ověřit si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti - Osnova
- 1. 14 denní souvislá praxe na SŠ v místě bydliště
- 2. hospitace u cvičného učitele
- 3. získávání zkušeností v samostatném vedení různých typů vyučovacích jednotek
- 4. Student:
- - písemně připravuje a plánuje učivo,
- - formuluje výchovné a vzdělávací cíle,
- - vhodně motivuje žáky,
- - volí odpovídající organizační formy a metody výuky, vhodné didaktické prostředky, řeší kázeňské problémy,
- - pracuje se základní pedagogickou dokumentací.
- Literatura
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila a Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Učební dokumenty pro gymnázia : učební plány, učební osnovy (denní studium, studium při zaměstnání) : osmiletý studijní cyklus : čtyřletý studijní cyklus. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999, 205 s. ISBN 80-7168-659-X. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005, 178 s. ISBN 8024609738. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 103 s. Skriptum, edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-033-6. info
- [1] Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. info
- JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
- Výukové metody
- domácí teoretická příprava a praktická výuka na střední škole.
- Metody hodnocení
- - písemné přípravy na vyučovací jednotky včetně zásobníku cviků pro průpravnou a závěrečnou část vyučovací jednotky připomínkované cvičným učitelem
- požadovaná pedagogická dokumentace
- hodnocení studenta na souvislé praxi II - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2019/np2047