T690 Introduction to Marketing and Economics - Seminar

Faculty of Sports Studies
Autumn 2004
Extent and Intensity
0/8. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Josef Pavlík, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k předmětu Základy marketingu a ekonomie má sloužit především k praktickému procvičení teoretických znalostí, které studenti získají na přednáškách tohoto předmětu.
Syllabus (in Czech)
  • Marketing: - Marketingový výzkum trhu - Zadání zápočtové práce - Maloobchod - Komunikační politika - Sponzoring - Komunikační politika - Reklama

  • Ekonomie: - Zadání zápočtové práce - SWOT analýza - Základy podnikové ekonomiky - živnostenské podnikání

Literature
  • DAŇHELOVÁ, Šárka. Vybrané kapitoly z ekonomiky. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-032-8. info
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Assessment methods (in Czech)
Individuální práce studentů: Téma bude upřesněno


Požadavky na zápočet: Splnění individuální práce studentů pro obě části předmětu Účast na seminářích - 70%
Language of instruction
Czech
Teacher's information
http://www.fsps.muni.cz/~danhelova
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2004/T690