FSpS:np005 Společenské vědy V - Informace o předmětu
np005 Společenské vědy V
Fakulta sportovních studiípodzim 2005
- Rozsah
- 2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Uhlířová (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np005/pspr1: Po 9:00–9:45 U227, B. Lazarová
np005/pss1: Po 10:00–10:45 U227, B. Lazarová
np005/pss2: Po 10:50–11:25 U227, B. Lazarová
np005/skppr1: St 8:55–9:40 U211
np005/skps1: St 15:40–16:25 K115
np005/skps2: St 16:30–17:15 K115 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV)
- Osnova
- Psychologie pro učitele - hlavní témata: Učení, typy učení, podmínky efektivního učení, styly učení, konstruktivivsmus ve vyučování Poznávání žáka, některé poruchy učení a chování a přístupy k jejich zvládání Klima ve skupině (týmu), skupinová koheze. Zvládání školní třídy (manažerský přístup). MUltikulturalita v sociálních skupinách. Profese učitele - změny v roli, profesní dilemata.
- Literatura
- Lazarová, B. (Ed.) Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. Brno: Paido, 2001.
- PRŮCHA, Jan. Učitel :současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-7178-621-7. info
- PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova :teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2001, 211 s. ISBN 80-85866-72-2. info
- TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí :jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Translated by Dagmar Tomková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 198 s. ISBN 80-7178-503-2. info
- ČÁP, Jan a Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7. info
- TRAIN, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti :jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 164 s. ISBN 80-7178-131-2. info
- ŠVEC, Vlastimil. Klima školní třídy jako důležitý faktor efektivnosti výuky. In Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta, 1996, s. 70-74. ISBN 80-210-1308-7. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- POKORNÁ, Věra. Poruchy chování u dětí a jejich náprava. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1993, 66 s. ISBN 80-7066-600-5. info
- Další komentáře
- Školní pedagogika (1/1), Psychologie pro učitele (1/1).
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2005/np005