FSpS:t166 Seminář ke školní pedagogice - Informace o předmětu
t166 Seminář ke školní pedagogice
Fakulta sportovních studiípodzim 2006
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- t166/1: Po 18:20–19:05 U212, M. Janíková
t166/2: Po 19:10–19:55 U212, M. Janíková
t166/3: Út 16:45–17:30 U211, M. Janíková
t166/4: Út 15:50–16:35 U211, M. Janíková - Předpoklady
- Seminář je povinný pro studenty APAK, předpokladem je absolvování předmětu Základy pedagogiky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu: kolokvium (diskuze o tematických okruzích ve skupinkách po třech osobách + vyučující)
Požadavky k připuštění ke kolokviu:
- aktivní účast
- zpracování jedné z těchto možností:
1. mikrovýstup (Student si připraví 15 minutový výstup, tzn. udělá si písemnou přípravu na část hodiny, kterou odučí před kolegy z kruhu. Učivo zvolí z předmětu, který studuje v rámci své kombinace na fakultě/fakultách. Učivo musí být didakticky zpracováno, např. v power-pointu, a je žádoucí připravit si pro kolegy pracovní listy, pomůcky apod.)
2. obsahová analýza přípravy učitele z vybrané základní/střední školy (Student si vybere školu a požádá učitele TV, zda by si mohl okopírovat jeho přípravu na hodinu. Zdůrazněte, že nepožadujete žádnou „vzorovou“ přípravu, ale jeho normální přípravu, podle které učí. Pročte si ji, pokud tam bude zajímavá informace, něco nového, neobvyklého apod., požádá učitele o vysvětlení této informace, příp. odkud tuto informaci učitel má, jak s ní pracuje při výuce apod. Potom se studenti setkají a provedou obsahovou analýzu příprav učitelů. Obsahová analýza spočívá v porovnání zpracování jednotlivých příprav (např. „vzorová“ versus „blesková“), v porovnání časových proporcí, způsobu vyjadřování učitele apod. Na semináři si stanovíme kritéria pro porovnávání příprav učitelů. Studenti si připraví prezentaci výsledků a interpretaci jednotlivých příprav.)
3. přímé pozorování výuky a kódování stanovených kategorií do pozorovacího archu (Student si domluví hospitaci u vybraného učitele libovolného předmětu na základní/střední škole. Na základě kategoriálního systému, který vyvineme společně na semináři, bude zaznamenávat četnosti jednotlivých kategorií, resp. subkategorií. Data přepíše do Excelu a vytvoří jednoduchý graf. V semináři bude následovat prezentace grafů od jednotlivých učitelů včetně jejich interpretace a také prezentace a interpretace celkového grafu – na zpracování celkového vzorku se počítá jeden student, který nemusí zpracovávat jednotlivé pozorování.)
- písemný test (Během semestru vyvěsím na web soupis několika otázek, z nichž několik vyberu do testu. Test se bude psát v počítačové učebně - termíny budou vyvěšeny v IS a připomenu je i na seminářích.) - Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/~mikova
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2006/t166