FSpS:nk005p Psychology for Teachers - Course Information
nk005p Psychology for Teachers
Faculty of Sports StudiesAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 16/0. 0 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lecturer), PhDr. Mgr. Vratislav Moudr, Ph.D. (deputy)
PhDr. Mgr. Vratislav Moudr, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- nk005p/as_pu_p: Fri 2. 11. 10:30–12:30 U5, Fri 16. 11. 15:15–17:15 U212, Fri 23. 11. 13:00–15:00 U224, Fri 30. 11. 14:30–16:30 U212, Fri 7. 12. 15:00–17:00 U212
nk005p/se_pu_p: Fri 2. 11. 10:30–12:30 U5, Fri 16. 11. 15:15–17:15 U212, Fri 23. 11. 11:00–13:00 U224, Fri 30. 11. 8:50–10:50 U212, Fri 7. 12. 13:00–15:00 U212
nk005p/ti_pu_p: Fri 2. 11. 10:30–12:30 U5, Fri 16. 11. 13:15–15:15 U212, Fri 23. 11. 13:00–15:00 U224, Fri 30. 11. 14:30–16:30 U212, Fri 7. 12. 15:00–17:00 U212 - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Applied Sport Education of Security Bodies (programme FSpS, N-TV)
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV) (2)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV, specialization Trenérství)
- Course objectives
- The course includes main topics of developmental psychology and educational psychology, for instance the stages of mental development and intellectual development, characteristics of school childhood, the process of learning in different stages of the development, psychology of pupils motivation, class management, psychology of rewards and punishments etc.
- Syllabus (in Czech)
- Otázky z vývojové psychologie. Definice vývoje, periodizace vývoje, chrakteristika jednotlivých vývojových období od prenatálního až po stáří. Problematika učení v jednotlivých obdobích. Psychologie vyučování a výchovy - výchova, styly výchovy a výchovné metody. Rizika některých výchovných metod. Teorie učení, styly učení, podmínky pro učení. Konstruktivismus a učení. Psychologické aspekty učietlství, osobnostní kompetence učitele. Komunikace s žákem a rodiči. Zvládání třídy.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2007/nk005p