FSpS:c603 Marketing ve sportu - Informace o předmětu
c603 Marketing ve sportu
Fakulta sportovních studiípodzim 2008
- Rozsah
- 8/16. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Cíle předmětu
- Předmět rozšiřuje znalosti studentů z oblasti marketingu, dále je kladem důraz na orientaci v problematice sponzoringu a dotační politice.
- Osnova
- I.Obecná část Marketing – definice Pojmy z oblasti marketingu Marketingový mix: produkt, cena, distribuce, komunikace Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace II. Sportovní marketing Sportovní marketing, příjmy sportovních klubů Dotace: definice, úvod do problematiky, příspěvek, Dotace z obecních rozpočtů, Dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu Sponzoring: definice, vymezení, Sponzoring jako komunikační nástro, Sponzorský balíček, Typy sponzoringu, sponzorování formou „daru“, sponzorování formou „reklamy“ Typy smluv (darovací – sponzorská, o reklamě – např. typ Smlouvy o dílo), Měření účinnosti sportovního sponzoringu Sportovní reklama Merchendising Sport a nákupní chování spotřebitelů Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka Sazka, a. s. ČSTV Postavení Škoda –auto ve „světě sponzoringu“ Olympijské hry v Praze Fotbal a sportovní marketing NHL vs. Čeká extraliga
- Literatura
- Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
- Dvořáková, Šárka. Sportovní marketing. Brno : Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
- Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
- Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793.
- Metody hodnocení
- Závěřečná zkouška má ústní formu. Student odpovídá na 3 otázky, kdy první oblast se týká obecného marketingu, druhá sportovního marketingu a ve třetí části aplikuje získané znalosti na praktické problémy.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2008/c603