nk1101 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě

Fakulta sportovních studií
podzim 2009
Rozsah
8/8. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
PaedDr. Vladimír Hansgut, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Keberlová (přednášející)
PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D.
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
nk1101/afmv_p: Pá 18. 9. 17:30–19:30 K205, Pá 9. 10. 15:00–17:00 K113, Pá 16. 10. 17:00–18:20 K205, M. Lukášek
nk1101/ut1_afmv_s: Pá 25. 9. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 2. 10. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 9. 10. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 13. 11. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 20. 11. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 4. 12. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, M. Lukášek
nk1101/ut2_afmv_s: Pá 2. 10. 10:00–11:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 9. 10. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 16. 10. 10:00–11:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 20. 11. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 27. 11. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 11. 12. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, M. Lukášek
nk1101/ut3_afmv_s: Pá 25. 9. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 2. 10. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 9. 10. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 13. 11. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 20. 11. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 4. 12. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, M. Lukášek
Předpoklady
(! nk104 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě ) && !NOW( nk104 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě )
Rozšiřující plavecké dovednosti, dobrá technika plaveckých způsobů znak, kraul a prsa
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti získané v bakalářském studiu. Analýzou a syntézou získaných kompetencí v celém spektru plaveckých sportů získá absolvent schopnosti jejich aplikace v mezioborových vztazích.
Osnova
  • Teorie: Faktory determinující plavecký výkon, výběr talentů Rozbor techniky světových plavců – video, 3D analýza Příklady tréninků vrcholových plavců Plavání tělesně postižených Dálkové plavání, zimní plavání, masters Problematika spojení sportovního a vrcholového plavání se studiem, denní režim sportovců Rizika zranění a přetížení, regenerace Konfrontace teoretických poznatků vzhledem k praxi Problematika a specifika vědeckého výzkum v plavání Odevzdání závěrečné zprávy Praxe: Technika plaveckých způsobů prsa, znak, kraul a motýlek Obrátky, kotoulové obrátky Základy vodního póla, skoků do vody, synchronizovaného plavání Plavání pod vodou, orientace pod vodou Plavání s ABC Dopomoc unavenému plavci Záchrana tonoucího, osobní zásah
Literatura
  • ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2008, 127 s. ISBN 9788024721545. info
  • ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči : výuka kojenců, batolat a předškolních dětí do 6 let. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2007, 131 s. ISBN 9788024716350. info
  • GIEHRL, Josef a Michael HAHN. Plavání. České Budějovice: Kopp nakladatelství, 2005, 127 s. ISBN 8072322680. info
  • MOTYČKA, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů : plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 202 s. ISBN 8021027118. info
  • COUNSILMAN, James E. Závodní plavání. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1974, 333 s. info
Výukové metody
-teoretické přednášky v učebně -náslech a pasivní účast na hodině plavání s tělesně postiženými -praktická výuka formou cvičení
Metody hodnocení
Předmět je ukončen po absolvování písemné zkoušky, odevzdáním závěrečné zprávy a splnění praktických zkoušek. Písemná zkouška je studentovi udělena na základě zdárného absolvování závěrečného písemného testu. Test se skládá z 35 otázek, z toho 5 otevřených a 30 uzavřených. Celkem může získat student 40 bodů, pro splnění musí získat minimálně 30 bodů. V testu student prokáže jak teoretické znalosti, tak i schopnost aplikace těchto znalostí v plavecké tematice. Z náslechu (tělesně postižení) vypracuje student zprávu o rozsahu min. polovina normostrany A4, kde uvede svoje postřehy z výuky, podmínky apod. V praktické části demonstruje student dobré plavecké kompetence v technice plaveckých způsobů, osobní zásah při záchraně tonoucího. Povinná je aktivní účast v hodinách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011.