np1065 Kondiční trénink

Fakulta sportovních studií
podzim 2009
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Cacek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Jan Cacek, Ph.D.
Kontaktní osoba: PhDr. Jan Cacek, Ph.D.
Předpoklady
Nejsou definovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování předmětu "Kondiční trénink" bude student schopen: - prokázat znalosti východisek, zásad a principů plánování a realizace kondiční přípravy, - prokázat znalost specifik tréninku síly, rychlosti, vytrvalosti, flexibility a koordinačních schopností
- aplikovat nabyté teoretické znalosti v rovině plánování mikrocyklů, mezocyklů a makrocyklů
- správně definovat, evidovat analyzovat (a kriticky vyhodnocovat) tréninkové ukazatele
- navrhnout tréninkové plány (kondice) pro sportovní odvětví, jemuž se student věnuje
- demonstrovat příklady rozvoje pohybových schopností v praxi
- transformovat teoretické poznatky do roviny praktické
Osnova
  • Přednášky
  • Úvod do studia předmětu (zápočtové požadavky, literatura)
  • Silové schopnosti (dělení, determinanty, rozvoj)
  • Trénink síly - metoda kontrastní, metoda max. a opakovaného úsilí, metoda rychlostní a plyometrická, metoda silově vytrvalostní a kruhová, metoda intermediární a izotonická a izokinetická
  • Vytrvalostní schopnosti (dělení, determinanty, rozvoj)
  • Trénink vytrvalosti - metody souvislé a fartlekové, metody intervalové, opakovací a kontrolní
  • Rychlostní a koordinační schopnosti (dělení, determinanty, rozvoj)
  • Trénink rychlosti a koordinace - metody rozvoje
  • Trénink flexibility
  • Specifika tréninku bezpečnostních složek
  • Zápočtový test
  • Cvičení Praktické aplikace rozvoje rychlostních schopností
  • Praktické aplikace rozvoje silových schopností
  • Praktické aplikace rozvoje vytrvalostních schopností
  • Praktické aplikace rozvoje koordinačních schopností a flexibility
  • Hodnocení techniky cvičení (metoda rychlé zpětné informace)
Literatura
  • DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. 3. vyd. Praha: Olympia, 2009, 331 s. ISBN 9788073761301. info
  • GRASGRUBER, Pavel a Jan CACEK. Sportovní geny. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 480 s. ISBN 9788025118733. info
  • CHOUTKA, Miroslav. Sportovní výkon. 1. vyd. Praha: Olympia, 1981, 98 s. URL info
  • CHOUTKA, Miroslav. Teorie a didaktika sportu. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976, 183 s. info
Výukové metody
Teoretická příprava formou přednášky. Praktická cvičení v terénních podmínkách (hřiště, posilovna, tělocvična)
Metody hodnocení
Zkouška je studentovi udělena na základě zdárného absolvování ústního přezkoušení a uznání dostačující kvality zpracování seminární práce. Zkoušeni studenti budou ze 2 z celkového počtu 15 okruhů otázek. Otázky si losuje student. Každá z otázek je hodnocena maximálně 10 body (celkem může student získat 20 bodů. Ke zdárnému absolvování je nutné získat minimálně 2 body z každé otázky a celkový součet minimálně 11 bodů.
Hodnocení:
A : 19 – 20 bodů
B: 17 – 18 bodů
C: 15 – 16 bodů
D: 13 – 14 bodů
E: 11 – 12 bodů
F: 10 a méně bodů
Obsahem seminární práce je vytvoření tréninkového plánu jednoho mezocyklu a tréninkové jednotky pro zvolené období přípravy vybrané skupiny bezpečnostních složek (rozsah 4-5 stran A4). Hodnocena bude schopnost aplikovat nabyté teoretické znalosti a praktické zkušenosti při sestavování tréninkových plánů. Za každý plán je možné získat 5 bodů (celkem za dva plány 10 bodů). Minimální hranice pro uznání dostačující kvality projektu je 7 bodů.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2009/np1065