FSpS:eb982 Marketing in Sport - Informace o předmětu
eb982 Marketing in Sport
Fakulta sportovních studiípodzim 2010
- Rozsah
- 1/1. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
- Rozvrh
- Pá 15. 10. 10:15–12:15 B11/236, Pá 22. 10. 10:15–12:15 E34/130 - laboratoř zátěžové fyziologie, Pá 12. 11. 14:30–16:00 B11/236, Pá 19. 11. 10:00–12:00 E34/225 - seminární místnost, Pá 3. 12. 10:15–12:15 E34/225 - seminární místnost
- Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Subject Marketing in Sport would like to inform students about basic terms of this branch and show them actual situatin in this branch in the Czech republic and compare with situation in Europe.
- Osnova
- Sport Industry
- Manager: Manager Manager’s Work Content Manager Functions Manager Roles
- Manager’s Personality and Competence: Manager’s Personality Abilities Conception Skills Conception Manager Competences Manager’s Work Performance and Effectiveness Manager in the Field of physical Education and Sports
- Management Basics: Essential Management Terms
- Sport Management: Sport Management Definition
- Situation and Possibilities of Studying Sport Management in the Czech republic
- Sponsoring: Forms of Sponsoring Sponsor’s Package The Czech Legislation and Sponsoring Sponsor’s Contract
- Sport Advertising: Advertising in General Sport Advertising
- Logo: Logo Definition Logo as an expression of a club identity and its use
- Literatura
- DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Marketing in Sport. Brno: Paido, 2004, 62 s. ISBN 80-7315-096-4. info
- Metody hodnocení
- written test
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- contact mails: sarka.dvorakova@mendelu.cz, sarka.danhelova@email.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2010/eb982