FSpS:p931 TV-Futsal pro nevidomé - Informace o předmětu
p931 Tělesná výchova - Futsal pro nevidomé
Fakulta sportovních studiípodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lukáš Másilko (cvičící)
Mgr. Lukáš Pazderka (cvičící)
Jitka Carcouët, DiS. (cvičící)
Milan Duda (cvičící)
Mgr. BcA. Radka Kulichová, DiS. (cvičící)
Veronika Pazderková, DiS. (cvičící)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (cvičící)
Bc. Kateřina Jagoš Kmentová (pomocník) - Garance
- Bc. Mgr. Alexandr Zvonek, Ph.D.
Centrum univerzitního sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Bc. Mgr. Alexandr Zvonek, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- p931/1: Po 18:00–20:30 velká těl. Vinařská, L. Másilko
- Předpoklady
- Předmět se vypisuje jen v rámci povinné Tv.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Cíle předmětu
- Hlavní cíl výuky: - zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické úrovně - ovlivnění kladného přístupu ke sportovním aktivitám chápaným jako obranu proti konfliktům, civilizačním chorobám a stresu - podpora zdravého životního stylu studentů Futsal pro nevidomé se jako paralympijský sport řídí pravidly stanovenými Mezinárodní asociací nevidomých sportovců (dále jen IBSA). Na počátku výuky jsou tato pravidla studentům sdělena, stejně tak je dbán velký důraz na vysvětlení všech důležitých pokynů týkajících se bezpečnosti jak při nácviku herních dovedností, tak při samotné hře. Poté se studenti seznamují a praktikují dovednosti, které jsou pro nevidomého sportovce narozdíl od vidomých osob důležité, a to orientace v prostoru, komunikace se spoluhráči a navigátory, kontrola míče atd. Na konci období by studenti měli být připraveni na první futsalový zápas.
- Osnova
- Po úvodní teoretické průpravě byli studenti seznámeni s prostředím tělocvičny a byl s nimi proveden nácvik orientace v budově tělocvičny. Následně se již mohli věnovat nácviku těchto specifických dovedností obzvláště důležitých pro nevidomé sportovce:
- 1. orientace v prostoru,
- 2. nácvik správné koordinace různých typů pohybu,
- 3. využití hlasové signalizace pro minimalizaci střetů dvou hráčů a pro navigaci hráče v prostoru hřiště,
- 4. odlišné ovládání míče – jiný způsob zpracování přihrávky, vedení balonu, střelby atd.,
- 5. taktická příprava hráčů,
- 6. nácvik týmové spolupráce.
- Literatura
- Mayr de Oliveira Silva, Gabriel: Football for the Blind. Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, Katedra aplikovaných pohybových aktivit. Vedoucí diplomová práce PaedDr. Zbyněk Janečka, Ph.D. , 2008.
- Stříž, Michal: Technicko-taktické zkušenosti. Praha: Komise futsalu ČMFS, 2002, 69 s.
- Huděc, Petr: Kondiční příprava hráče futsalu. Praha: Komise Futsalu ČMFS, 2002. 61 s.
- Metody hodnocení
- Cvičení, zápočet za docházku. Povolené absence: 1x možná absence bez omluvy 2x omluvená absence (institucionální potvrzení), 3x absence nahrazená výukou ve zkouškovém období.
- Informace učitele
- http://www.teiresias.muni.cz/?chapter=11-5
Výuku předmětu P931 zajišťuje Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky (Středisko Teiresiás). Webové stránky futsalu pro nevidomé: www.teiresias.muni.cz/futsal. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2010/p931