bk1024 Základy ekonomie, managementu a marketingu

Fakulta sportovních studií
podzim 2011
Rozsah
16/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 16. 9. 8:00–10:00 B11/305, Pá 7. 10. 8:00–10:00 B11/206, Pá 11. 11. 15:10–17:10 B11/206, Pá 2. 12. 9:50–11:50 B11/305, Pá 16. 12. 8:50–10:50 B11/206
Předpoklady
(! bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu ) && ! NOW( bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky
Osnova
  • 1. historie ekonomického myšlení
  • 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
  • 3. úvod do marketingu - marketingový mix
  • 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
Literatura
  • Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
  • Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
  • Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
  • Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
  • Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné ústní zkoušky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, jaro 2012.