FSpS:bk1024 Základy ekonomie, managementu - Informace o předmětu
bk1024 Základy ekonomie, managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiípodzim 2011
- Rozsah
- 16/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 16. 9. 8:00–10:00 B11/305, Pá 7. 10. 8:00–10:00 B11/206, Pá 11. 11. 15:10–17:10 B11/206, Pá 2. 12. 9:50–11:50 B11/305, Pá 16. 12. 8:50–10:50 B11/206
- Předpoklady
- (! bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu ) && ! NOW( bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Speciální edukace bezpečnostních složek) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky - Osnova
- 1. historie ekonomického myšlení
- 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
- 3. úvod do marketingu - marketingový mix
- 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
- Literatura
- Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
- Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
- Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
- Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
- Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
- Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
- Metody hodnocení
- Úspěšné složení závěrečné ústní zkoušky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2011/bk1024