FSpS:bp1101 Teorie sportovního tréninku - Informace o předmětu
bp1101 Teorie sportovního tréninku
Fakulta sportovních studiípodzim 2011
- Rozsah
- 1/1. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ladislav Bedřich, CSc. (přednášející)
Mgr. Michaela Hírešová (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Ladislav Bedřich, CSc.
- Rozvrh
- Út 15:50–16:35 B11/206
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp1101/s2: Po 8:00–8:45 B11/305, L. Bedřich, M. Hírešová
bp1101/s3: Út 14:15–15:00 E34/203 - seminární místnost, L. Bedřich
bp1101/s4: Čt 7:40–8:25 E34/203 - seminární místnost, L. Bedřich
bp1101/s5: Čt 8:30–9:15 E34/203 - seminární místnost, L. Bedřich
bp1101/s6: Čt 13:10–13:55 E34/203 - seminární místnost, L. Bedřich
bp1101/s7: Čt 14:00–14:45 E34/203 - seminární místnost, L. Bedřich - Předpoklady
- (! bp208 Vybrané kapitoly z teorie sportovního tréninku ) && !NOW( bp208 Vybrané kapitoly z teorie sportovního tréninku )
Základní předpoklady pro absolvování předmětu jsou znalosti z předmětů bk014,bk010, bk015,bk016. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Ve výuce Teorie sportovního tréninku se syntetizují teoretické poznatky z absolvovaných předmětů anatomie, fyziologie, biomechanika, antropomotoriky, biomechaniky, pedagogických věd a rozvíjí v teoretických a praktických tématech adaptace lidského organizmu na různé typy sportovních výkonů.
Cílem výuky předmětu je seznámit studenty se základními principy a přístupy k rozvoji trénovanosti, výkonnosti a dosahování maximálních výkonů ve sportu.
Mezi úkoly výuky patří charakteristika rozvoje pohybových schopností, obsah jednotlivých složek sportovního tréninku, technologie a řízení sportovního procesu, efekty sportovního tréninku a jejich diagnostika. Důležitou součásti je osvětlení sportovního tréninku jako pedagogického procesu se svou specifickou didaktikou sportu.
Součástí výuky jsou seminární výstupy studentů k určené problematice.
Po ukončení předmětu by měl být student schopen:
- charakterizovat historický vývoj sportovního tréninku;
- definovat cíle a úkoly sportovního tréninku;
- vysvětlit a pojmenovat základné pojmy, sportovní výkon, výkonnost, klasifikaci sportovního výkonu;
- vysvětlit proces adaptace organizmu na tréninkové podněty;
- dokáže řešit rozvoj výkonnosti přiměřenými tréninkovými podněty;
- aplikovat obecné znaky stavby sportovního tréninku na specifické potřeby jednotlivých sportovních odvětví a disciplín;
- analyzovat efekty sportovního tréninku;
- připravit plán tréninkového procesu, řídit tento proces;
- identifikovat talent pro sportovní odvětví; - Osnova
- 1. Vymezení pojmu sport
- 2. Sportovní výkon, klasifikace sportovních výkonů
- 3. Cíle a úkoly, výsledek sportovního tréninku
- 4. Sportovní trénink jako proces adaptace
- 5. Složky sportovního tréninku
- 6. Stavba sportovního tréninku
- 7. Řízení sportovního tréninku
- 8. Efekt sportovního tréninku
- 9. Talent
- 10. Diagnostika výkonnosti
- 11. Pedagogika a didaktika ve sportovním tréninku
- Literatura
- MORAVEC, Roman. Teória a didaktika výkonnostného a vrcholového športu. 1. vyd. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave, 2007, 240 s. ISBN 9788089075317. info
- PERIČ, Tomáš. Výběr sportovních talentů. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 100 s. ISBN 8024718278. info
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 198 s. ISBN 8024706830. info
- DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. Vyd. 1. Praha: Olympia, 2002, 331 s. ISBN 8070337605. info
- Výukové metody
- Teoretická a praktická výuka
- Metody hodnocení
- Zkouška - písemný test Účast na seminářích Prezentace seminární práce
- Informace učitele
- http://is.muni.cz/elportal/?id=724628
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2011/bp1101