FSpS:bp1098 Úvodní praxe průběžná II - Informace o předmětu
bp1098 Úvodní praxe průběžná II
Fakulta sportovních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Přikrylová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lenka Přikrylová
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- (! bp312 Průběžná praxe I ) && !NOW( bp312 Průběžná praxe I )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-MA)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
-získat počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi ve volnočasových pohybových aktivitách;
-posoudit výchovně vzdělávací činnosti učitele;
-základní orientace v problematice organizování volnočasových pohybových aktivit;
-aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi;
-na základě teoretických pedagogických, didaktických a psychologických vědomostí naplánovat, sestavit a prakticky řídit volnočasově pohybové aktivity (pod vedením cvičného učitele);
-analyzovat a posoudit vlastní výstup, výstup jiného studenta, popsat problémová místa a navrhnout řešení;
-ověřit si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti v praxi. - Osnova
- Student:
- 1.vybírá si místo konání praxe z doporučených zařízení a každý týden absolvuje 1 hodinu praxe společně s druhým studentem v tomto zařízení;
- 2.absolvuje 3 hodiny náslechů ve vybraném zařízení u cvičného učitele a 5 hodin náslechů u jiného studenta;
- 3.účastní se rozborů všech hodin s cvičným pedagogem;
- 4.získává zkušenosti v samostatném vedení různých typů pohybových jednotek;
- 5.učí se základním didaktickým dovednostem: plánovat učivo, formulovat výchovné a vzdělávací cíle, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit vhodné didaktické prostředky, provádět pedagogickou diagnostiku;
- 6.absolvuje 5 hodin vlastní organizace volnočasově pohybové jednotky.
- Literatura
- SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2008, 178 s. ISBN 9788024614786. info
- JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů : sborník z mezinárodní konference konané dne 24. února 2004 na Pedagogické fakultě MU v Brně. Edited by Jiří Havel - Tomáš Janík. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 193 s. ISBN 8021033789. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 292 s. ISBN 80-85783-29-0. info
- FRÖMEL, Karel, Jiří NOVOSAD a Zbyněk SVOZIL. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999, 173 s. ISBN 80-7067-945-X. info
- FIALA, Václav. Základní názvosloví tělesných cvičení. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1971, 213 s. URL info
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická výuka,úkoly pro samostudium
- Metody hodnocení
- -úspěšné absolvování 8 hodin hospitací a 5 hodin vedení pohybových jednotek;
-vedení pedagogické dokumentace (8x hospitační záznam, 5x příprava studenta na pohybovou jednotku, charakteristika zařízení a vedené skupiny);
-potvrzení příslušných organizací o návštěvě studenta;
-kladné hodnocení studenta na praxi;
-odevzdání smlouvy a dohody o provedení práce;
-kontrola úkolů. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2012/bp1098