FSpS:np1040 Teorie a didaktika sportovních - Informace o předmětu
np1040 Teorie a didaktika sportovních her
Fakulta sportovních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Eduard Hrazdíra, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Zdeněk Janík (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Jaroslav Šamšula (přednášející)
Mgr. Pavel Vacenovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Vilím, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Út 19:10–19:55 B11/305
- Předpoklady
- ukončené bakalařské studium tělovýchovného směru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům poznatky z teorie a didaktiky jednotlivých sportovních her. Na konci kurzu je student schopen porozumět teoretickému názvosloví jednotlivých her, aplikovat metodické poznatky v praxi a vytvořit didaktické schema vyučující jednotky. Důraz je kladen na didaktickou posloupnost při vytváření sportovních dovedností.
- Osnova
- historie jednotlivých sportovních her v bodech, vývoj pravidel, současný trend, základní body pravidel, základní názvosloví a pojmy teorie her, základní fáze hry, systematika rozvoje obsahu her – herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, systémy hry, didaktika sportovních her ve školní tělesné výchově, řešení herních situací
- Literatura
- NYKODÝM, Jiří a kol. ET. Teorie a didaktika sportovních her. Brno. Masarykova univerzita: FSpS MU, 2006, 120 s. 1. vydání. ISBN 80-210-4042-4. info
- 2. LEBEDA, L., VLACH, J. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. ÚSTÍ n.L.: UJEP, 1992. 137 s.
- 3. PERÁČEK, P. et al. Teória a didaktika športových hier I. 2. vyd. Bratislava: PEEM, 2004. 184 s.
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným e-testem.Požaduje se splnění 70% z 80ti bodů. Dvakrát neúspěšný student se přihlašuje na ústní zkoušku. Student za každou absolvovanou přednášku získává dva body do testového hodnocení (celkem tedy lze získat 26 bodů).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2012/np1040