FSpS:np1047 Pedagogická praxe II - Informace o předmětu
np1047 Pedagogická praxe II
Fakulta sportovních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 2T. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D. (přednášející)
Alena Marečková (pomocník) - Garance
- PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- np1029 Pedagogická praxe I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:;
-orientace v praktické i teoretické oblasti středního školství;
-aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi ;
-pracovat se školní dokumentací na střední škole (katalogové a osobní listy, třídní výkazy, třídní knihy, vysvědčení, žádosti o uvolnění z TV, zápis o školním úrazu, školní vzdělávací program atd.) ;
-na základě teoretických didaktických, pedagogických a psychologických vědomostí, pod vedením cvičných učitelů, připravit a řídit různé typy vyučovacích hodina a ověřit si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti - Osnova
- 1. 2 týdny souvislé praxe na SŠ v místě bydliště;
- 2. student vyučuje 14 vyučovacích jednotek tělesné výchovy;
- 3. hospituje u cvičného učitele;
- 4. získává zkušenosti v samostatném vedení různých typů vyučovacích jednotek;
- 5. písemně připravuje a plánuje učivo;
- 6. formuluje výchovné a vzdělávací cíle;
- 7. vhodně motivuje žáky;
- 8. volí odpovídající organizační formy a metody výuky, vhodné didaktické prostředky,řeší kázeňské problémy;
- 9. pracuje se základní pedagogickou dokumentací
- Literatura
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- LOCHMANOVÁ, Ludmila a Ferdinand MAZAL. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 1998, 107 s. ISBN 80-85783-21-5. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Učební dokumenty pro gymnázia : učební plány, učební osnovy (denní studium, studium při zaměstnání) : osmiletý studijní cyklus : čtyřletý studijní cyklus. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999, 205 s. ISBN 80-7168-659-X. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005, 178 s. ISBN 8024609738. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 103 s. Skriptum, edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-033-6. info
- [1] Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. info
- JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická výuka
- Metody hodnocení
- -14 příprav na vyučovací jednotky ve škole včetně kartiček s průpravnou částí připomínkované cvičným učitelem;
-požadovaná pedagogická dokumentace;
-hodnocení studenta na souvislé praxi II;
-dohody o provedení práce
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2012/np1047