d007 Metodologie kvantitativního výzkumu

Fakulta sportovních studií
podzim 2013
Rozsah
12/semestr. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Vladimír Hellebrandt, PhD. (přednášející)
doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Vladimír Hellebrandt, PhD.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
d007/01: Čt 12. 9. 8:30–10:45 E34/225 - seminární místnost, Čt 26. 9. 8:30–10:45 E34/225 - seminární místnost, Čt 10. 10. 8:30–10:45 E34/225 - seminární místnost, Čt 24. 10. 8:30–10:45 E34/225 - seminární místnost, J. Zháněl
Předpoklady
! d010 Metodologie výzkumné práce
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu by studenti měli být schopni:
  • Definovat vědu OBOR Kinantropologie
  • Vytvořit téma magisterksé práce
  • Vytvořit strukturu práce
  • Popsat metody pro získání dat a zpracování
  • Definovat vědecké otázky a hypotézy
  • Interpretovat výsledky
    Student bude schopen vytvořit vlastní projekt kvantitativního výzkumu.
  • Osnova
    • Téma - vyhledávání a výběr, volba strategie.
    • Struktura a design projektu
    • Struktura teoretické a teoreticko-empirické práce.
    • Studijní literatura, informační zdroje.
    • Metody a techniky, nástroje výzkumu.
    • Metody sběru dat
    • Metody zpracování dat
    • Určení hypotézy
    • Statistická a věcná významnost
    • Interpretace výsledků
    • Kvantitativní výzkum – zaměření, charakteristika, metody, výsledky.
    • Druhy/ typy disertačních prací často řešených v Kinantropologii – jejich specifické struktury, zaměření, části.
    • Proměnné – operacionalizace, kritérium jejich hodnocení, měřitelní - kategoriální proměnné, závisle – nezávislé proměnné.
    Literatura
    • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 377 stran. ISBN 9788073673130. URL info
    • MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. ISBN 9788024713625. info
    • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
    • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
    • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
    • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
    Výukové metody
    přednášky, projekt, semináře
    E-learningový materiál
    Metody hodnocení
    Písemný test z pojmů Project závěrečné práce
    Informace učitele
    http://www.fsps.muni.cz/impact/metodologie-kvantitativniho-vyzkumu/
    Přístupové jméno: visitor
    Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
    Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
    Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
    Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
    Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

    V čem spočívá inovace: Inovace spočívá v rozdělení předmětu na dvě části, z nichž I. část zahrnuje metodologii kvantitativního výzkumu a na ni navazující II. část metodologii výzkumu kvalitativního. S tím souvisí rozšíření osnovy inovovaného předmětu a vypracování adekvátní e-learningové podpory a zapojení externího odborníka do výuky.

    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každoročně.
    Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
    Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.