FSpS:nk2087 Pedagogická praxe II - Informace o předmětu
nk2087 Pedagogická praxe II
Fakulta sportovních studiípodzim 2014
- Rozsah
- 10h. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Machát (přednášející)
doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jan Machát
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- nk2087/01: Pá 19. 9. 12:30–13:15 C15/207, J. Machát
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Student po úspěšném absolvování předmětu:
- umí aplikovat teoretické a praktické znalosti ve školním kolektivu
- dokáže pracovat se školní dokumentací
- je schopen vypracovat plán vyučovací hodiny podle požadavků ŠVP
- didakticky správně vede hodinu podle plánu - Osnova
- Praxe studentů vychází zejména z legislativy:
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících Praxe je prováděna na "cvičné škole"
- Praxi provádějí studenti na vybrané základní škole, především se zaměřením na úpolové sporty.
- Praxe studentů v Tělesné výchově je zaměřena na praktickou aplikaci speciálních didaktik obsahu studia Aplikované sportovní edukace bezpečnostních složek podle Školního vzdělávacího programu vybrané základní školy.
- Literatura
- REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH, Michal VÍT a Jitka ČIHOUNKOVÁ. Didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 53 s. ISBN 978-80-210-6998-5. URL info
- DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
- REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 88 s. Fakulta sportovních studií. ISBN 978-80-210-4318-3. info
- JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- Výukové metody
- Příprava vyučovacích jednotek a výuka podle pokynů v ISu
- Metody hodnocení
- Evaluace cvičným učitelem a učitelem předmětu.
Student je povinen splnit všechny podmínky podle zadání učitele a dokumentace v IS. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2014/nk2087