np2036 Sociální dovednosti učitele

Fakulta sportovních studií
podzim 2014
Rozsah
0/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Hájková (cvičící)
Garance
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
np2036/01: St 11:20–12:05 C15/207, Z. Hájková
np2036/02: Čt 15:30–16:15 C15/207, D. Heiland Trávníková
np2036/03: St 15:30–16:15 C15/207, D. Heiland Trávníková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Smyslem kurzu je prostřednictvím cvičení a her poskytnout studentům možnost sebepoznání ve skupině a ukázat možnosti rozvoje osobnosti zejména ve vztahu k učitelské praxi a práci se skupinou. Tématem hodin je rozvoj sociálních dovedností (sociální poznávání, komunikace, konflikt, rozhodování ve skupině, spolupráce apod.).
Osnova
  • OSNOVA PŘEDMĚTU: 1. Úvod 2. Sociální percepce 3. Rozhodování 4. Efektivní komunikace 5. Výuková komunikace – negativní jevy 6. Práce se skupinou – koheze, tenze 7. Spolupráce 8. Konflikt a jeho řešení 9. Prezentační dovednosti 10. Interakce učitele ve školním prostředí. 11. Zpětná vazba 12. Závěrečná hodina
Literatura
    doporučená literatura
  • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy :sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-673-X. info
  • KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
  • BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 146 s. ISBN 80-85282-80-1. info
Výukové metody
diskuze, cvičení ve skupinách
Metody hodnocení
ZÁPOČTOVÉ POŽADAVKY: 1. Aktivní účast (tolerovány 2 absence) 2. SP (do odevzdávárny v ISu, do 19.12.2014). 3.Hodnotící formulář – každý student dostane po každé hodině svůj hodnotící formulář s tématy, ke každému si zapíše jedno slovo / větu, co si z daného tématu odnáší do praxe či pro svůj další osobnostní rozvoj
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.