nk2036 Sociální dovednosti učitele

Fakulta sportovních studií
podzim 2015
Rozsah
0/7. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Gregorovič (cvičící)
Garance
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
nk2036/01: Pá 16. 10. 13:15–15:30 B11/311, Pá 13. 11. 11:00–12:30 C15/207, Pá 27. 11. 13:15–14:45 C15/207, G. Gregorovič, D. Heiland Trávníková
nk2036/02: Pá 30. 10. 17:00–18:30 E34/225 - seminární místnost, Pá 4. 12. 8:00–10:15 B11/305, Pá 11. 12. 11:00–12:30 B11/311, G. Gregorovič, D. Heiland Trávníková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je prostřednictvím cvičení a her poskytnout studentům možnost sebepoznání ve skupině a ukázat možnosti rozvoje osobnosti zejména ve vztahu k učitelské praxi a práci se skupinou. Tématem hodin je rozvoj sociálních dovedností (sociální poznávání, komunikace, konflikt, rozhodování ve skupině, spolupráce apod.).
Osnova
  • OSNOVA PŘEDMĚTU: Sociální percepce Rozhodování Efektivní komunikace Výuková komunikace – negativní jevy Práce se skupinou – koheze, tenze Spolupráce Konflikt a jeho řešení Prezentační dovednosti Interakce učitele ve školním prostředí Zpětná vazba
Literatura
    doporučená literatura
  • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy :sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-673-X. info
  • KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
  • BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 146 s. ISBN 80-85282-80-1. info
Výukové metody
diskuze, cvičení ve skupinách
Metody hodnocení
ZÁPOČTOVÉ POŽADAVKY: 1. Aktivní účast (tolerována 1 absence) 2. SP (do odevzdávárny v ISu, do 18.12.2015).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.