FSpS:nk2105 Aktuální formy a metody atleti - Informace o předmětu
nk2105 Aktuální formy a metody atletických disciplín
Fakulta sportovních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 7/7. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Hlavoňová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D.
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: PhDr. Jan Cacek, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 13. 11. 9:30–11:00 B11/236, Pá 27. 11. 14:45–16:15 B11/235, Pá 4. 12. 16:15–18:30 B11/235
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk2105/02: Pá 25. 9. 11:45–13:15 Jana Nečase 1a - atletické hřiště, Pá 2. 10. 12:30–14:00 Jana Nečase 1a - atletické hřiště, Pá 16. 10. 10:15–12:30 Jana Nečase 1a - atletické hřiště, Z. Hlavoňová - Předpoklady
- Nejsou definovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu "Aktuální formy a metody atletických disciplín" bude student schopen:
- reprodukovat základní východiska atletického tréninku dětí, mládeže i dospělých, specifika tréninku žen;
- diagnostikovat výkonnostní ukazatele v atletice;
- reprodukovat a v praxi využít stěžejní pravidla atletiky;
- realizovat atletické závody;
- naplánovat a připravit podklady pro konání atletických závodů na základních a středních školách - Osnova
- 1. Úvod do studia předmětu (zápočtové požadavky, literatura)
- 2. Rozvoj běžecké rychlosti, frekvenční cvičení, plyometrická cvičení, Běh supramaximální rychlostí a běh se zátěží
- 3. Využití audiovizuálních nástrojů k hodnocení techniky, počítačové vyhodnocování tréninkového procesu, běžecká technika - nové poznatky, korekce chyb - rychlá zpětná informace,
- 4. Atletika dětí
- 5. Evidence a vyhodnocování tréninku
- 6. Souvislý běh na hranici AE a ANP, fartlek
- 7. Atletická příprava pro diferenční sportovní odvětví
- 8. Diagnostika trénovanosti v atletice
- 9. Regenerační a rekondiční formy užívané v atletických disciplínách
- 10. Atletické posilování dětí, mládeže a žen, alternativní metody silového tréninku v atletice
- 11. Manažerské a rozhodcovské kompetence pořadatelů atletických závodů
- 12. - 13. Organizace, sponzoring a propagace školních atletických závodů
- 14. - 15. Realizace a vyhodnocení atletických závodů
- Literatura
- Pravidla atletiky 2006 : pravidla IAAF ve znění příručky HANDBOOK 2006-2007 doplněná o ustanovení, platná pouze pro soutěže na území České republiky : schváleno Výborem ČAS. Edited by Vítězslav Žák. 1. vyd. Praha: Olympia, 2006, 244 s. ISBN 8070339446. info
- MILLEROVÁ, Věra. Běhy na krátké tratě. 1. vyd. Praha: Olympia, 2002, 283 s. ISBN 807033570X. info
- Pravidla atletiky : pravidla IAAF ve znění příručky HANDBOOK 2002-2003 doplněná o ustanovení, platná pouze pro soutěže na území České republiky. Edited by Vítězslav Žák. 1. vyd. Praha: Olympia, 2002, 221 s. ISBN 8070337311. info
- KUČERA, Vladimír a Zdeněk TRUKSA. Běhy na střední a dlouhé tratě. 1. vyd. Praha: Olympia, 2000, 287 s. ISBN 8070333243. info
- VINDUŠKOVÁ, Jitka, Aleš KAPLAN a Taťána METELKOVÁ. Atletika. Vyd. 1. Praha: Svoboda, 1998, 64 s. ISBN 8020505288. info
- ŠIMON, Jiří. Atletika : historie, organizace, pravidla atletiky, soutěže, závody. Praha: Karolinum, 1997, 69 s. ISBN 8071844314. info
- VAŠKOVÁ, Kateřina. Materiálně-technické podmínky pro výuku atletiky na středních školách v Brně. 1992, 53 l. info
- DOSTÁL, Emil a Václav VELEBIL. Didaktika školní atletiky. Vyd. 2., přeprac. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 260 s. info
- JIRKA, Jan a Jan POPPER. Malá encyklopedie atletiky. 1. vyd. Praha: Olympia, 1990, 608 s. info
- VACÁTKOVÁ, K. Trenér atletiky. Praha: Československý svaz tělesné výchovy. Český ústřední výbor. Výbor svazu atletiky ve spolupráci s metodickým oddělením, 1990, 55 s. info
- CHOUTKOVÁ-CVRKOVÁ, Božena a Miloslav FEJTEK. Malá škola atletiky. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1989, 142 s. info
- KUCHEN, Andrej. Teória a didaktika atletiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1987, 379 s. info
- CHOUTKOVÁ-CVRKOVÁ, Božena, Václav VOMÁČKA a Eva BLAHUŠOVÁ. Vybrané kapitoly ze školní atletiky. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 77 s. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášek v učebně a praktických cvičení na atletickém stadionu nebo v posilovně.
Studenti uspořádají v rámci výuky atletické závody v běhu mimo dráhu. - Metody hodnocení
- Zápočet je studentovi udělen na základě zdárného absolvování závěrečného písemného testu a organizace atletických závodů.
Test se skládá z 10 uzavřených otázek (3 varianty odpovědí na jednu otázku) hodnocených 10 body.
Ke zdárnému absolvování je nutné získat minimálně 7 bodů. - Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/aktualni-formy-a-metody-atletickych- disciplin/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.
Inovace spočívá v integraci nového obsahu výuky do stávajícího programu hodin. Novým obsahem máme na mysli zařazení cvičení, ve kterých se studenti seznámí se specifiky v atletice užívaného silového tréninku dětí, mládeže a žen dle aktuálních trendů. Studenti budou také seznámeni s alternativními možnostmi silového tréninku (metoda elektrostimulace) využívaného v atletice.
Inovace bude vyžadovat:
- Změnit obsah výuky v sylabech předmětu
- Zakoupit přístroj k elektrostimulace (metoda silového tréninku)
- Vytvoření výukové opory formou www prezentace (práce s elektrostimulátory – využití v tréninku)
Výukový materiál (forma, název, rozsah):
- Elektronická podpora výuky formou www prezentace (práce s elektrostimulátory – využití v tréninku)
Kategorie e-learningu: 3 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2015/nk2105