FSpS:bk2024 Základy ekonomie, managementu - Informace o předmětu
bk2024 Základy ekonomie, managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiípodzim 2016
- Rozsah
- 7/0. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 11. 11. 15:30–17:00 B11/235, Pá 18. 11. 10:15–12:25 B11/206, Pá 2. 12. 11:00–12:30 E34/225 - seminární místnost
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky - Osnova
- 1. historie ekonomického myšlení
- 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
- 3. úvod do marketingu - marketingový mix, marketingové strategie, vývoj marketingu
- 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
- Literatura
- Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
- Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
- Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
- Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
- Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
- Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
- Metody hodnocení
- Úspěšné složení závěrečné zkoušky.Předpokladem připuštění ke zkoušce je úspěšné absolvování průběžných testů.
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/zaklady-ekonomie-managementu-a-marketingu/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve snazším přiblížení základů ekonomie, managementu a marketingu pro studenty Fakulty sportovních studií, aby mohlo být následně kvalitně navázáno na další ekonomické předměty ve spojení se sportovním prostředím. Inovace dále předpokládá lepší dostupnost potřebné literatury pro studenty k samostatnému studiu.
Výukový materiál (forma, název, rozsah): Základy ekonomie, managementu a marketingu – elearning Multimediální prezentace k přednáškám Vydání studijního materiálu pro distanční studium v potřebném rozsahu
Kategorie e-learningu: 1
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2016/bk2024