FSpS:v2044 Příprava na zkoušku z anglické - Informace o předmětu
v2044 Příprava na zkoušku z anglického jazyka I.
Fakulta sportovních studiípodzim 2017
- Rozsah
- 0/13. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Renata Prucklová (pomocník) - Garance
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sportovních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sportovních studií – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- v2044/01: Pá 22. 12. 11:45–14:00 C15/207, Pá 19. 1. 17:00–19:15 E34/225 - seminární místnost, Pá 26. 1. 14:45–17:45 E34/225 - seminární místnost, Pá 9. 2. 8:00–10:15 E34/203 - seminární místnost, J. Kubrická
- Předpoklady
- B1 level of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is required
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Jiné omezení: Minimální počet studentů zapsaných do předmětu je 12. Nebude-li tento limit naplněn, je děkan FSpS oprávněn zrušit konání předmětu. - Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to deepen students’ existing knowledge of sport-related topics while broadening their reading, speaking, listening and writing skills in English. At the end of the course students are required to have reached level B2 of CEF. Successful graduates of this course will acquire a more advanced command of professional terminology in sport science, health, anatomy and coaching. Besides, the study will focus on practising advanced grammatical phenomena as well as developing writing skills.
- Osnova
- Language for studying • Cause and effect • Physiology of exercise • Fitness and Medical Problems • Sports injuries • Heart disease • Diet and Health • Sports training
- Literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, ix, 340. ISBN 0521498694. info
- Výukové metody
- Language seminar: speaking, reading, listening, writing
- Metody hodnocení
- The course is focused on creating an effective learning climate by implementing the principles of communicative approach, engaging students in problem-based learning, and using a case method simulations that promote active learning. Students are supposed to find topics for each week in the interactive syllabus section, and prepare them for the following classes. The classes comprise practising reading, writing and speaking skills. Frequently used methods and procedures to reach these objectives are: for oral skills: practising of delivering presentations + their evaluation and analysis, class discussions, brainstorming activities, practising of giving instructions; for listening: selective listening, making notes from listening, listening for key words; for reading: finding key words in a text, skimming, scanning, checking understanding of a text (true/false etc.), making comments on the text; for writing: productive + reproductive writing, academic writing (advantages/disadvantages, summary etc.) The course is completed by a written multiple-choice credit test including grammar and vocabulary. After a proper registration class-attendance becomes compulsory, 1 missed attendance is accepted.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1451/podzim2016/v2044/um/
Consultations are available upon agreement. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2017/v2044