bp2098 Úvodní praxe průběžná II

Fakulta sportovních studií
podzim 2018
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Eva Valkounová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Eva Valkounová, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
(! bp312 Průběžná praxe I ) && !NOW( bp312 Průběžná praxe I ) && bp2321 Úvodní praxe průběžná I.
Předmět si může zapsat student po absolvování předmětu Úvodní praxe průběžná I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
-získat počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi ve volnočasových pohybových aktivitách;
-posoudit výchovně-vzdělávací činnosti učitele;
-základní orientace v problematice organizování volnočasových pohybových aktivit;
-aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi;
-na základě teoretických pedagogických, didaktických a psychologických vědomostí naplánovat, sestavit a prakticky řídit volnočasově pohybové aktivity (pod vedením cvičného učitele);
-analyzovat a posoudit vlastní výstup, výstup jiného studenta, popsat problémová místa a navrhnout řešení;
-ověřit si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti v praxi.
Výstupy z učení
Student získá počáteční empirickou orientaci potřebnou pro práci tělovýchovných odborníků.
Student aplikuje pedagogicko-didaktické znalosti v praxi.
Na základě teoretických pedagogických, didaktických a psychologických vědomostí naplánuje, sestaví a prakticky řídí volnočasově pohybové aktivity.
Student posoudí a analyzuje vlastní výstup, popíše problémová místa a navrhne jejich řešení.
Osnova
  • Student:
  • 1. vybírá si místo konání praxe z doporučených zařízení a každý týden absolvuje 1 hodinu praxe.
  • 2. vede pohybové jednotky pod dohledem cvičného pedagoga,
  • 3. účastní se rozborů všech hodin s cvičným pedagogem,
  • 4. získává zkušenosti v samostatném vedení různých typů pohybových jednotek,
  • 5. učí se základním didaktickým dovednostem: plánovat učivo, formulovat výchovné a vzdělávací cíle, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit vhodné didaktické prostředky, provádět pedagogickou diagnostiku,
  • 6. průběžně provádí písemné přípravy a plánování na pohybové jednotky.
Literatura
  • SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2008, 178 s. ISBN 9788024614786. info
  • JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
  • Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů : sborník z mezinárodní konference konané dne 24. února 2004 na Pedagogické fakultě MU v Brně. Edited by Jiří Havel - Tomáš Janík. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 193 s. ISBN 8021033789. info
  • TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
  • MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 292 s. ISBN 80-85783-29-0. info
  • FRÖMEL, Karel, Jiří NOVOSAD a Zbyněk SVOZIL. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999, 173 s. ISBN 80-7067-945-X. info
  • FIALA, Václav. Základní názvosloví tělesných cvičení. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1971, 213 s. URL info
Výukové metody
teoretická příprava a praktická výuka, úkoly pro samostudium.
Metody hodnocení
- úspěšné absolvování praxe pod vedením cvičného pedagoga,
- vedení pedagogické dokumentace,
- potvrzení příslušných organizací o návštěvě studenta,
- kladné hodnocení studenta na praxi
-kontrola úkolů
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/odborna-praxe-prubezna-2/
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, jaro 2021.