nk2089 Marketing ASEBS

Fakulta sportovních studií
podzim 2019
Rozsah
7/7/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Pelikán (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 20. 9. 12:10–13:50 D33/227 velká zasedací místnost, Pá 4. 10. 13:50–16:20 D33/227 velká zasedací místnost, Pá 18. 10. 13:50–15:30 E34/225 - seminární místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk2089/01: Pá 18. 10. 15:30–17:10 D33/227 velká zasedací místnost, Pá 22. 11. 8:00–9:40 D33/227 velká zasedací místnost, Pá 13. 12. 16:45–19:15 E34/225 - seminární místnost, O. Pelikán
Předpoklady
důsledné studium povinné a doporučené literatury.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingu a jeho využití v organizacích typických pro oblast bezpečnostních složek.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení a na marketing obecně
- popsat jednotlivé prvky marketingového mixu
- porozumět a vysvětlit problematiku řízení marketingového mixu
- identifikovat klíčové body v kupním chování spotřebitele z pohledu marketingu
- aplikovat získané znalosti v oblasti marketingového výzkumu
- vypracovat na základě nabytých znalostí marketingový plán
Osnova
  • 01. uvedení do problematiky
  • 02. vývoj marketingu
  • 03. prostředí podniku (makroprostředí a mikroprostředí)
  • 04. marketingové strategie
  • 05. koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning)
  • 06. marketingový mix
  • 07. nákupní chování spotřebitele
  • 08. marketingový výzkum
  • 09. analýza portfolia
  • 10. WOM marketing
  • 11. Ambush marketing
  • 12. Guerilla marketing
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
    doporučená literatura
  • FORET, Miroslav. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 166 s. ISBN 8021035005. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné zkoušky. Zkouška se skládá z části písemné (min. 60 %), úspěšní studenti budou připuštěni k části ústní. Předpokladem připuštění ke zkoušce je docházka (1 možná absence) a úspěšné prezentace na zadaná témata z oblasti marketingu.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/marketing-asebs/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020.