FSpS:nk2513 Management a marketing - Informace o předmětu
nk2513 Management a marketing
Fakulta sportovních studiípodzim 2020
- Rozsah
- 7/7/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Pelikán (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kondiční trenér (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu bude seznámit studenty se specifiky řízení v prostředí sportu a s činnostmi manažera ve sportu s důrazem na jejich specifika v oblasti řízení poradenské činnosti, v oblasti kondičního tréninku a při plánování a realizaci pohybových aktivit pro různé cílové skupiny u běžné populace.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:
01. pochopit důležitost a význam strategického řízení poradenské činnosti v oblasti kondičního tréninku
02. kriticky analyzovat klíčové rysy současného strategického řízení ve sportovním prostředí ve vztahu k plánování a realizaci řízených pohybových aktivit u běžné populace
03. identifikovat strategická rozhodnutí, kterým čelí manažeři ve sportovních organizacích při řízení poradenské činnosti v oblasti kondičního tréninku
04. kriticky hodnotit strategické možnosti plánování pohybových aktivit včetně jejich proveditelnosti a udržitelnosti
05. identifikovat problémy a příležitosti, jimž čelí sportovní organizace při implementaci zvolené strategie v různých oblastech s osobitým důrazem na kondiční trénink a pohybové aktivity
06. charakterizovat funkce, role a činnosti sportovního manažera potřebné pro řízení poradenské činnosti v oblasti kondičního tréninku a při plánování a realizaci pohybových aktivit pro různé cílové skupiny
07. vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení a na marketing obecně
08. popsat jednotlivé prvky marketingového mixu
09. porozumět a vysvětlit problematiku řízení marketingového mixu
10. identifikovat klíčové body v nákupním chování spotřebitele z pohledu marketingu
11. aplikovat získané znalosti v oblasti marketingového výzkumu
12. vypracovat na základě nabytých znalostí marketingový plán - Osnova
- 01. Úvod do strategického řízení sportu a pohybových aktivit – potřeba strategického a finančního plánování, základní strategické koncepce řízení v odvětví sportu
- 02. Analýza strategického prostředí ve sportu – tržní prostředí, PESTEL a SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil; mezery na trhu v oblasti sportu
- 03. Principy strategického managementu a strategické volby ve sportu – základ konkurenční výhody a volba vhodné strategie
- 04. Organizační a strategické změny – podmínky vnitřní organizace ve sportu, archetypy dynamiky změn vnitřního uspořádání sportovních organizací pro plnění zvolené strategie
- 05. Řízení lidských zdrojů ve sportu a vůdcovství – specifika řízení a hodnocení lidských zdrojů ve sportovních organizacích; teorie vůdcovství, odlišnosti pojmů manažer a vůdce a jejich důsledky na řízení ve sportu
- 06. Organizační kultura a hodnocení výkonnosti ve sportu – specifika a význam organizační kultury ve sportu; modely hodnocení výkonnosti ve sportu
- 07. Uvedení do problematiky marketingu
- 08. Vývoj marketingu
- 09. Prostředí podniku (makroprostředí a mikroprostředí)
- 10. Marketingové strategie
- 11. Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning)
- 12. Marketingový mix
- 13. Nkupní chování spotřebitele
- 14. Marketingový výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- REKTOŘÍK, Jaroslav, Petr PIROŽEK, Jana NOVÁ, David PÓČ, Darek VÍT, Tereza GÁLLOVÁ, Daniel HRBOLKA, Kateřina ŠMAJZROVÁ, Petr KOTYZA a Pavel MRNUŠTÍK. Projektový management ve sportu. první. Masarykova Univerzita Brno: MUNI PRESS, 2015, 180 s. 1.Edice. ISBN 978-80-210-7995-3. info
- NOVÁ, Jana. Management ve sportu. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 67 s. ISBN 978-80-210-7151-3. URL info
- KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
- doporučená literatura
- NOVÁ, Jana. Management sportu – teorie, případové studie, kvalita. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 155 s. ISBN 978-80-210-6780-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6781-2014. info
- neurčeno
- NOVÁ, Jana, Jiří NOVOTNÝ, Oldřich RACEK, Jaroslav REKTOŘÍK, Aleš SEKOT, Milena STRACHOVÁ a Hana VÁLKOVÁ. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2. Online knihkupectví Munipress info
- Výukové metody
- přednášky a řešení případových studií.
- Metody hodnocení
- Zkouška se skládá z části písemné (min. 60 %), úspěšní studenti budou připuštěni k části ústní. Předpokladem připuštění ke zkoušce je docházka (možná 1 absence) a úspěšné prezentace na zadaná témata z oblasti marketingu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2020/nk2513