FSpS:b4030 Praxe - Informace o předmětu
b4030 Praxe
Fakulta sportovních studiípodzim 2022
- Rozsah
- 75 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Roček, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Bc. Lucie Grajciarová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Ondřej Janák, Ph.D. (pomocník)
doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jitka Reguli Čihounková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (pomocník)
prof. PhDr. Hana Válková, CSc. (pomocník)
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Michal Roček, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Předmět si může zapsat student po absolvování předmětu Příprava k praxi I (bp4023). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Praxe jsou zásadním prostředkem pro rozvoj profesních kompetencí a utváření osobnosti tělovýchovných odborníků (pedagogů). Je tedy potřeba v průběhu studia dát studentům možnost všeobecného seznámení se s různými pracovními aktivitami tělovýchovných odborníků a umožnit nácvik pedagogických činností v hlavních oblastech jejich možného uplatnění. Studenti si tak prohloubí svoje znalosti v teoretické i praktické problematice organizování pohybových volnočasových aktivit a ověří si své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti v praxi.
- Výstupy z učení
- Student získá počáteční empirickou orientaci potřebnou pro práci tělovýchovných odborníků.
Student aplikuje pedagogicko-didaktické znalosti v praxi.
Na základě teoretických pedagogických, didaktických a psychologických vědomostí naplánuje, sestaví a prakticky řídí volnočasově pohybové aktivity.
Student posoudí a analyzuje vlastní výstup, popíše problémová místa a navrhne jejich řešení.
Student ověří své vzdělávací a výchovné schopnosti a dovednosti v praxi. - Osnova
- 1. Ze seznamu doporučených organizací si student sám volí místo konání praxe.
- 2. Absolvuje náslechové hodiny, kde se mj. seznamuje s chodem dané organizace.
- 3. Učí se základním didaktickým dovednostem: plánovat učivo, formulovat výchovné a vzdělávací cíle, vhodně motivuje žáky, volí vhodné organizační formy a metody výuky, volí vhodné didaktické principy a provádí diagnostiku.
- 4. Průběžně vede pedagogickou dokumentaci.
- 5. Získává zkušenosti s vedením samostatných pohybových jednotek. 6. Účastní se rozborů všech hodin s cvičným pedagogem.
- Literatura
- FISCHER, René a Alena HÁJKOVÁ. Paragrafy vedoucího dětského kolektivu. Brno: Computer Press, 2010, 204 s. ISBN 9788025129098. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
- SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005, 178 s. ISBN 8024609738. info
- HAVEL, Jiří a Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. 2004. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- FRÖMEL, Karel, Jiří NOVOSAD a Zbyněk SVOZIL. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999, 173 s. ISBN 80-7067-945-X. info
- FIALA, Václav. Základní názvosloví tělesných cvičení. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1971, 213 s. URL info
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická výuka, úkoly pro samostudium.
- Metody hodnocení
- úspěšné absolvování hospitačních jednotek, samotné vedení pohybových jednotek s následnou reflexí, vedení pedagogické dokumentace, kladné hodnocení studenta na praxi.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2022/b4030