FSpS:nk4117 Didaktika plaveckých sportů - Informace o předmětu
nk4117 Didaktika plaveckých sportů
Fakulta sportovních studiípodzim 2023
- Rozsah
- 0/13/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Silvie Kodešová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- nk4117/01: Pá 22. 9. 16:20–18:50 E34/207 – seminární místnost, Pá 6. 10. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, 14:15–15:55 E34/207 – seminární místnost, Pá 13. 10. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 3. 11. 14:00–15:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 10. 11. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 1. 12. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, 17:35–19:15 E34/207 – seminární místnost, Pá 8. 12. 11:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, D. Hlavoňová
- Předpoklady
- bp4014 Plavání 2 || bk4014 Plavání 2 || bp2083 Plavání III || bk2083 || bp2036 Plavání II || bk2036 Plavání II &&BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)&& BOZP_OK(bozp_fsps_plav)
- základní plavecké dovednosti
- technika plaveckých způsobů prsa, znak a kraul - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-UTV) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti si osvojí základní teoretické vědomosti a praktické dovednosti o plaveckém sportu z pohledu jeho vývoje, významu pro zdraví člověka, výuky plavání a základů první pomoci z hlediska jejich budoucí pedagogické praxe.
- Výstupy z učení
- Po ukončení předmětu bude student schopen:
- charakterizovat základní strukturu výuky plavání
- aplikovat své znalosti a dovednosti do metodiky výuky plavání
- konstruovat plaveckou jednotku dle úrovně a počtu svých svěřenců
- posoudit plavcovu techniku, na základě identifikace chyb formulovat návrhy na jejich korekci
- vyhodnotit konkrétní situaci a aplikovat své dovednosti při záchraně tonoucího - Osnova
- Struktura plaveckých sportů
- Výuka plavání na různých úrovních
- Specifika výuky plavání dětí a dospělých, strach a motivace ve výuce plavání
- Faktory determinující plavecký výkon
- Vývoj jednotlivých plaveckých způsobů
- Technika plaveckých způsobů
- Hry ve vodě
- Metodika nácviku jednotlivých plaveckých způsobů
- Pravidla plavání, plánování vyučovací jednotky ve vodě
- První pomoc ve školských zařízeních
- Literatura
- doporučená literatura
- ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2008, 127 s. ISBN 9788024721545. info
- ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči : "plavání" kojenců a batolat, plavecká výuka předškolních dětí předškolního věku, hry a říkadla do vody. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 132 s. ISBN 8024702118. info
- MOTYČKA, Jaroslav et al. Teorie plaveckých sportů. Plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucího. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2001, 205 s. ISBN 80-210-2711-8. info
- ROZTOČIL, Tomáš a Jiří ŠVEC. Technika a didaktika plavání :(učební texty pro posluchače oboru tělesná výchova). 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996, 71 s. ISBN 80-7041-613-0. info
- Výukové metody
- Praktická výuka formou cvičení a teoretická výuka formou seminářů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen po:
- absolvování ústní zkoušky
- vypracování metodického výstupu
- splnění požadované docházky v praktické výuce
V ústní zkoušce má student prokázat schopnost aplikace znalostí v plavecké praxi. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2023/nk4117