FSpS:bp4250 Marketing sportu - Informace o předmětu
bp4250 Marketing sportu
Fakulta sportovních studiípodzim 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Dr. Sujit Chaudhuri (cvičící), Mgr. Adam Kyselica (zástupce)
Mgr. Adam Kyselica (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- St 7:00–7:50 B11/236, kromě St 18. 9.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp4250/02: Po 18:00–19:40 E34/225 - seminární místnost, kromě Po 16. 9., A. Kyselica - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, B-TVS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingu a jeho aplikací do sportovního prostředí. Vysvětlit specifika při analýze marketingového prostředí a přípravě marketingového mixu sportovního produktu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit pojem marketing a jeho specifika ve sportovním prostředí
- vyjmenovat a vysvětlit faktory marketingového prostředí
- aplikovat nástroje marketingového mixu v konkrétním případě
- vytvořit nabídku sponzoringu
- aplikovat postupy guerilla marketingu v přípravě marketingové strategie - Osnova
- 1. Marketing a sportovní marketing – definice, vývoj
- 2. Marketingová prostředí
- 3. Marketingové strategie a plánování
- 4. Cílové trhy a jejich segmentace
- 5. Marketingový mix a jeho specifika ve sportu
- 6. Sponzoring
- 7. Sportovní reklama a merchandising
- 8. Ambush marketing a guerilla marketing
- Literatura
- povinná literatura
- ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 9788073761509. info
- SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
- doporučená literatura
- MORGAN, Melissa Johnson a Jane SUMMERS. Sports marketing. SouthbankVictoria: Thomson, 2005, xvi, 320. ISBN 9780170128599. info
- MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000, xiv, 441. ISBN 0880118776. info
- neurčeno
- ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010, xxiv, 499. ISBN 9788074001154. info
- BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010, x, 198. ISBN 9780750684958. info
- WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007, ix, 273. ISBN 9780750679794. URL info
- Výukové metody
- Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje seminární práci na dané téma. - Metody hodnocení
- Závěrečná zkouška je písemná.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá 60– 100 %). Dále odevzdá včas 10 krátkých výtahů z odborných článků, které v průběhu semestru přečte.
Za seminární práci a její prezentaci, může student získat 10 bodů ke zkoušce. Za zpracování výtahů může získat dalších 5 bodů ke zkoušce (více ve studijních materiálech).
Hodnocení:
A – 100–90 % B – 89–85 % C – 84–75 % D – 74–70 % E – 69–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2024/bp4250