HEN902 Odborná stať

Fakulta sociálních studií
jaro 2019
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Karel Stibral, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Karel Stibral, Ph.D.
Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Veronika Išová
Dodavatelské pracoviště: Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj základních publikačních dovedností studenta doktorského programu v oblasti jeho výzkumu (resp. oblasti jeho disertační práce) jako nezbytné součásti průpravy k budoucí vědecké dráze, a to publikací odborné stati dle definovaných podmínek (viz Metody hodnocení) a zvyklostí vědecké oblasti, který si student zvolil.
Výstupy z učení
Student by měl po absolvování předmětu být schopen publikovat odbornou stať vyznačující se přehlednou strukturou, jasně definovanými hypotézami a metodikou a závěry. Stať může být výzkumného i přehledového charakteru a měla by být publikovaná v domácím či zahraničním odborném tisku. Finálním výstupem je odborná stať v publikované formě či ve stavu po potvrzeném přijetí k tisku.
Osnova
  • Předmět nemá osnovu, neboť je individualizován a řídí se hlavním cílem výstupu - publikací.
Literatura
  • SCHNUR, Harald. Schreiben. Eine lebensnahe Anleitung für die Geistes- und Sozialwissenschaften. Wiesbaden: VS Verlag, 2010. 136 s. ISBN 9783531171012.
  • COOPER, Sheila a Patton Rosemary. Writing Logically, Thinking Critically. San Francisco: Pearson/Longman, 2013.
  • HAYOT, Eric. The Elements of Academic Style: Writing for the Humanities. New. York: Columbia University Press, 2014. 256 s. ISBN 9780231168014.
  • MOGULL, Scott A. Scientific And Medical Communication: A Guide For Effective Practice. New York: Routledge, 2017. 372 s. ISBN 9781138842557
  • HELÁN, Robert. Teaching Academic Writing to Doctoral Students in the Context of English as a Foreign Language: Implementing Best Practices from Writing Research. In 15th biennial Writing Development in Higher Education (WDHE) Conference, Centre for Academic Writing, Coventry University, United Kingdom. 2014. URL info
  • HAMP-LYONS, Liz a Ben HEASLEY. Study writing : a course in writing skills for academic purposes. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 213 s. ISBN 9780521534963. info
  • GIARRUSSO, Roseann. A guide to writing sociology papers. Edited by Judith Richlin-Klonsky - Ellen Strenski. 3rd ed. New York: St. Martin's Press, 1994, x, 180. ISBN 0312084293. info
Výukové metody
Individuální konzultace.
Metody hodnocení
Zápočet je udělován za publikace odborného článku minimálně v časopisu v Seznamu odborných recenzovaných periodik pro příslušný rok, popř. v recenzované kolektivní monografii (recenze bude vyžádána od editora), popř. samozřejmě v databázi ERIH, Scopus, WoS. Zápočet se uděluje za publikovanou stať/kapitolu, příp. oficiální potvrzení o přijetí do tisku zaslané redakcí (nevztahuje se na monografie). Student musí být první autor případného autorského kolektivu. V případě autorství na druhém místě je článek hodnocen jako 50% splnění daného požadavku (namísto takového článku se spoluautorstvím na druhém místě musí být tedy dodány dva, v případě třetího místa tři články/kapitoly). Je možná též publikace ve sborníku, ale to pouze v podobě akceptovatelné RIVem, tedy ve sborníku v databázi Thompson-Reuters (je pak nutno tuto akceptaci doložit, nestačí pouze publikovat ve Sborníku, který teprve o umístění v databázi zažádal)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2019/HEN902