FSS:POLb1106 Politická reklama - Informace o předmětu
POLb1106 Politická reklama
Fakulta sociálních studiípodzim 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 22. 9. 10:00–10:50 bude_upresneno, Pá 20. 10. 9:00–14:40 U41, Pá 3. 11. 9:00–14:40 U41, Pá 1. 12. 9:00–14:40 U41
- Předpoklady
- ! POL362 Politická reklama && !NOW( POL362 Politická reklama )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 18/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na techniky politické reklamy, způsoby její analýzy a na přípravu, testování a realizaci reklamy pro fiktivní politický subjekt. Na konci tohoto kurzu tak bude student mít přehled o legislativní úpravě politické reklamy v České republice a o různých reklamních technikách a způsobech zobrazování politiky. Bude schopen kriticky interpretovat a analyzovat užité metafory a sémiotické prostředky - tedy reflektovat příběhy vyprávěné o politice a o charakteru politického vůdcovství. Na základě těchto znalostí pak studenti přistoupí k přípravě vlastního reklamního sdělení pro (fiktivní) politický subjekt.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu budou studenti schopni: - orientovat se v platné legislativě v České republice; - analyzovat reklamní sdělení; - připravit vlastní reklamní sdělení.
- Osnova
- 1. Techniky politické reklamy 2. Analýza reklamního sdělení 3. Sémiotika reklamního sdělení 4. Příprava reklamního sdělení a jeho testování 5. Politická reklama v ČR
- Literatura
- povinná literatura
- GREGOR, MIloš. Politická reklama. In Roman Chytilek, Otto Eibl a Anna Matušková (eds.) Teorie a metody politického marketingu. Brno, CDK, 2012. Pp. 178-194.
- BAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising :a media literacy guide. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009. Pp. 1-24, 105-134.
- BENOIT, William L. A functional analysis of political television advertisements. Lanham: Lexington Books, 2014, viii, 239. ISBN 9780739188989. info
- The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006, xi, 492. ISBN 1412917956. info
- DIAMOND, Edwin a Stephen BATES. The spot : the rise of political advertising on television. 3rd ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1992, xiv, 418. ISBN 9780262540650. info
- Výukové metody
- Přednášky, semináře
- Metody hodnocení
- Teamová prezentace projektu, závěrečné písemné přezkoušení
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2023/POLb1106