FSS:MVZ132 Professional Communication - Course Information
MVZ132 Professional Communication as an Effective Tool of Political Process Management
Faculty of Social StudiesSpring 2004
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (lecturer), PhDr. Petr Suchý, Ph.D. (deputy)
- Guaranteed by
- PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS. - Timetable
- Thu 4. 3. 14:00–17:40 U31, Thu 1. 4. 14:00–17:40 U31, Thu 6. 5. 14:00–17:40 U31
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Studies (programme FSS, B-HS)
- European Studies (programme FSS, B-KS)
- European Studies (programme FSS, B-MS)
- European Studies (programme FSS, B-PL)
- European Studies (programme FSS, B-PS)
- European Studies (programme FSS, B-SO)
- European Studies (programme FSS, B-SP)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-HS)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-KS)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-MS)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-PL)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-PS)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-SO)
- European Studies and International Relations (programme FSS, B-SP)
- International Relations (programme FSS, B-HS)
- International Relations (programme FSS, B-KS)
- International Relations (programme FSS, B-MS)
- International Relations (programme FSS, B-PL)
- International Relations (programme FSS, B-PS)
- International Relations (programme FSS, B-SO)
- International Relations (programme FSS, B-SP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kursu je uvést studenty do problematiky profesionálně řízené komunikace, poskytnout základní teoretický přehled o jejích možnostech a na řadě případových studií demonstrovat její využití v praxi v celé šíři politického procesu, tedy od řízení vztahů velkých korporací přes lobbying až po politický marketing.
- Syllabus (in Czech)
- I. Úvod do problematiky Marketing, reklama a public relations Historie PR a možné definice Struktura PR procesu Hlavní kategorie Etika v komunikaci Případová studie: Pád IPB - jedna z největších tuzemských komunikační válek II. Media Relations Utváření mediální scény v ČR Typologie médií Tradiční versus nová média Formy komunikace s médii Novinář jako klíčový prvek Základní podmínky úspěchu III. Krizová komunikace Vymezení krizové situace Základní typy rizik Zásady komunikace v krizové situaci Manuál krizové komunikace Případová studie: Komunikace finanční instituce v případě jejího ohrožení - KB (1999/2000), elektronický terorismus a české banky (2003) IV. Public affairs, goverment relations a lobbying Vymezení pojmů Public affairs jako nástroj managementu Zájmové skupiny a veřejný zájem Nástroje a metody Etické hranice lobbyingu Regulace lobbyingu v EU, v USA a Kanadě a v jednotlivých evropských zemích Případová studie: Důchodová reforma Případová studie: Greenmailing V. Brand management - řízení značky v globálním světě Definice brandu Roviny vnímání značky Hodnota značky Parametry kvalitní značky Jak ovlivnit vnímání Případová studie: McDonald's - corporate culture Případová studie: Procter & Gamble VI. Politický marketing Od dobrovolnictví k profesionalizaci Model marketingově orientované strany Specifické techniky: message development, political branding... Nová média v politických kampaních Marketing versus demokracie Případová studie: New Labour Party Případová studie: Arbitráže se státem aneb komunikace jako klíčová výhoda v soudním sporu
- Assessment methods (in Czech)
- Kurs je ukončen zápočtem, 2 kredity za účast, 2 kredity na základě písemného testu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught only once.
- Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2004/MVZ132