FSS:zur336 Praktikum - PR - Informace o předmětu
zur336 Praktikum - základy práce na tiskovém a PR oddělení
Fakulta sociálních studiíjaro 2007
- Rozsah
- 0/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Předpoklady
- SMER(ZUR)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Přednostní právo zápisu mají studenti oborové specializace "žurnalistika", a to i v případě, že se přihlásí později než studenti jiných specializací a oborů. - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Náplň kurzu: Studenti se zúčastní úvodního semináře, na němž se stanoví další podrobnosti. Po dobu semestru pak studenti navštěvují vybrané tiskové nebo PR oddělení, na které se předem dohodnou s vedoucím kurzu; zúčastní se také semináře v průběhu praxe a závěrečného semináře. Cílem semináře je nejen seznámit se s fungováním konkrétního oddělení, ale především si vyzkoušet vlastní schopnosti a předpoklady profese tiskového mluvčího a pracovníka PR oddělení v praxi.
- Osnova
- Cíle praxe na tiskových a PR odděleních Studenti by se měli komplexně seznámit s každodenní prací tiskových nebo PR oddělení. Pro studenty by měly být běžné nejen tiskové konference, ale i práce v terénu. V průběhu praxe by se měli studenti „osamostatnit“. Tedy nejen plnit zadané úkoly, ale na porady oddělení přicházet rovněž s vlastními nápady. V teoretické rovině by měli studenti nabýt patřičné vědomosti o formě a obsahu tiskových zpráv a PR materiálů, ale i o fungování firem, státní správy, místní samosprávy a dalších složek veřejného života nejméně na okresní úrovni. Na konci praxe by měli studenti bez problémů zvládnout kompletní výrobu tiskových zpráv a PR materiálů: od nápadu, přes získání zdrojů a vlastní výrobu materiálu až po jeho případnou konečnou úpravu a umístění do konkrétního média. Literatura: Bajčan, R.: Techniky public relations, aneb Jak pracovat s médii, Praha, Management Press 2003 Bárta V. – Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, Praha, Vysoká škola ekonomická 1993 Bartošek, J.: Kultura manažerské komunikace, Zlín 2000 Caywood, Clarke, L.: Public relations: řízená komunikace podniků s veřejností, Brno, Computer Press 2003 Foret, M.: Komunikace s veřejností, Brno, Masarykova univerzita, 1994 Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno, Masarykova univerzita 1997 Karitz, A. von: Umění úspěšné komunikace: jak uspět v každém rozhovoru, Praha, Grada Publishing 2005 Světlík, J.: Marketing a reklama, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003 Svoboda, V.: Public relations: moderně a účinně, Praha, Grada Publishing 2006 Svoboda, V.: Základy public relations, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005 Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000 Věrčák, V.: Media relations není manipulace, Praha, Ekopress 2004
- Metody hodnocení
- Výuka: úvodní, průběžný a závěrečný seminář, individuální konzultace, praxe na tiskových a PR odděleních Místo: semináře v určené místnosti na FSS, individuální konzultace v 5.46, praxe na tiskových a PR odděleních Zakončení kurzu: zápočet získají ti uchazeči, kteří: a.aktivně absolvují úvodní seminář b.aktivně absolvují vlastní praxi c.aktivně absolvují seminář v průběhu praxe a podle potřeby konzultují své působení na tiskových a PR odděleních s vedoucím kurzu; na průběžném semináři odprezentují esej o dosavadních zkušenostech z praxe d.aktivně absolvují závěrečný seminář; odprezentují esej o celkových zkušenostech z praxe
- Informace učitele
- Kontakt na vyučujícího: Mgr. Jaroslav Čuřík, tel. 549 49 3642, mail: curik@fss.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2007/zur336