POL490 Volební kampaň v teorii a praxi - interaktivní workshop

Fakulta sociálních studií
jaro 2009
Rozsah
1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Shavit, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Rozvrh
každé liché úterý 14:00–17:40 P24
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu Volební kampaň v teorii a praxi je umožnit studentům využít teoretické znalosti z oblasti politického marketingu a vyzkoušet si přípravu a simulaci volební kampaně. Kurz je orientován prakticky. Výuka bude rozdělena do tří tématicky na sebe navazující workshopů a závěrečného workshopu, kde budou odprezentovány připravené volební kampaně a strategie. Studenti budou rozděleni do šesti týmu, ve kterých budou zastávat roli analytiků a poradců politických stran a pracovat na přípravě volební kampaně. Při zahájení kurzu obdrží kompletní informace o městě, kde se konají volby, volebním systému a o profilu své i ostatních/konkurečních politických stran. V rámci workshopů budou vystupovat jak politologové, tak praktici z oblasti médií a reklamy. Workshop nabídne teoretické zázemí, možnost konzultace postupu v přípravě volební kampaně, a zároveň budou studenti vypracovávat různá zadání v hodině. Práce v týmech bude vyžadovat systematickou přípravu a účast na seminářích-workshopech bude povinná. Studentům se doporučuje využívat možnosti konzultačních hodin a průběžnou práci na přípravě volební kampaně konzultovat.
Osnova
  • 1. Úvodní hodina - základní informace o průběhu kurzu, rozdělení studentů do pracovních týmů 2.Workshop Volební trh 3. Workshop Aktéři voleb (fungování politických stran, stranické primárky) 4. Jak připravit volební kampaň? 5. Úvod do volební reklamy 6. Jak se rozhodnout kandidovat, práce s kandidátem (simulace televizní debaty) 7. Role médií a PR kampaně 8. Workshop VOLBY 2009 – závěrečné prezentace připravených volebních kampaní
Literatura
  • SHEA, Daniel M. a Michael John BURTON. Campaign craft : the strategies, tactics, and art of political campaign management. 3rd ed. Westport, Conn.: Praeger Publishers, 2006, xvi, 235. ISBN 0275990044. info
  • BRADER, Ted. Campaigning for hearts and minds : how emotional appeals in political ads work. Chicago: University of Chicago Press, 2006, xvi, 280. ISBN 0226069893. info
  • Campaigns and political marketing. Edited by Wayne P. Steger - Sean Q. Kelly - J. Mark Wrighton. New York, NY: Haworth Press, Inc., 2006, 210 s. ISBN 0789032104. info
  • MARK, David. Going dirty : the art of negative campaigning. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, 2006, x, 267. ISBN 0742545016. info
  • Campaigns and elections American style. Edited by James A. Thurber - Candice J. Nelson. 2nd ed. Boulder, Colo.: Westview Press, 2004, xiii, 260. ISBN 0813341825. info
  • SHAW, Catherine M. The campaign manager : running and winning local elections. 3rd ed. Boulder, Colo.: Westview Press, 2004, xvi, 399. ISBN 0813342228. URL info
  • STONECASH, Jeffrey M. Political polling : strategic information in campaigns. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield, 2003, x, 169. ISBN 074252552X. info
Metody hodnocení
Výuka bude probíhat formou workshopů a vstupů expertů. Pro ukončení kurzu je nutné odevzdat a prezentovat koncept volební kampaně. Hodnotí se účast na workshopech (povinná), aktivita a kreativita v hodinách a závěrečná práce (její písemná podoba i prezentace na posledním workshopu).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.