FSS:ZUR375 Marketingová komunikace - Informace o předmětu
ZUR375 Marketingová komunikace v praxi
Fakulta sociálních studiíjaro 2011
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vítězslav Dohnal (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová - Rozvrh
- Čt 18:00–19:40 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 25 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz poskytne posluchačům základní přehled o tzv. komerční komunikaci. Absolvent získá představu o marketingové v rámci struktury komerčních firem, na příkladech z praxe bude prezentována marketingová komunikace jako součást ekonomického života komerčních subjektů. Převážná část kurzu je věnována vztahu komerční komunikace k médiím a jejich využití, ale okrajově se věnuje i samotnému marketingu médií. Absolvent by měl být schopen propojit teoretické znalosti získané při studiu v jiných kurzech s praktickým využitím demonstrovaným v popisovaném kurzu. Předpokládá se uplatnění v praxi např. v práci pro marketingová oddělení firem, komunikační agentury, ale i jako profesní background při žurnalistickém povolání. Součástí kurzu jsou přednášky externích lektorů z praxe (šéf marketingu významného média, vedoucí odboru komunikace velké firmy apod.)
- Osnova
- 1. Marketingová komunikace a její součásti – úvodní seznamovací lekce
- vymezení základních pojmů,
- příklady fungování marketingových procesů v komerčních firmách
- součásti procesu marketingové komunikace (od zadání k cílům a k dalším zadáním…), role marketingové komunikace v životě podniků
- 2. Marketingové komunikační kanály
- stará a nová „média“ a jejich možnosti
- médium jako reklamní nosič
- měření účinnosti, specifika
- 3. „Reklamní média“ – outdoor, print, a ta ostatní
- základní členění, přehled trhu
- specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci metriky, nové trendy
- 4. „Nemediální“ média
- Public Relations jako součást marketingové komunikace
- event marketing
- POP, POS, dárkové předměty
- specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci
- metriky, nové trendy
- ostatní (…)
- 5. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tištěná média)
- přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
- médium jako reklamní nosič
- měření účinnosti, specifika využití
- 6. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tradiční elektronická média)
- přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
- médium jako reklamní nosič
- měření účinnosti, specifika využití
- 7. Média jako tržní subjekty – marketing médií (internet)
- přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
- médium jako reklamní nosič (bannery, PPC, zpětné odkazy)
- měření účinnosti, specifika využití
- nové trendy
- 8. Host: šéf marketingu významného titulu resp. vydavatele
- úvodní slovo
- diskuze
- 9. Jiný pohled na komunikaci
- ATL, BTL, PR, mediální mix
- mediální agentury
- modely marketingové komunikace
- 10. Host: šéf komunikace významné komerční firmy
- úvodní slovo
- diskuze
- 11. Komunikační plán
- proces tvorby komunikačního plánu situace – zadání – schválení – realizace – zpětná vazba – (ne)dosažení cíle
- 12. Workshop
- závěrečné shrnutí, návrh komunikačního plánu pro vybranou aktivitu
- 13. Závěr
- vyhodnocení
- Literatura
- FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
- Výukové metody
- seminář + workshop
- Metody hodnocení
- odevzdání zadaných úkolů, prokázání základních znalostí z kurzu při závěrečném kolokviu
- Informace učitele
- Literatura (bude upřesněno):
Ftorek Jozef; Public relations jako ovlivňování mínění; Grada; 2007
Hingston Peter; Efektivní marketing; Euromedia Group ; 2002
Keller Kevin; Strategic Brand Management; Prentice HallReichheld; 2007
Kottler Philip; Marketing v otázkách a odpovědích; CP Books; 2005
Křížek Zdeněk, Crha Ivan; Jak psát reklamní text; Grada; 2003
Reichheld Fred; The Loyality Effect; Harvard Business School Press; 2001
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2011/ZUR375