FSS:SOC186b Výzk.praxe:Vzdělávací strategi - Informace o předmětu
SOC186b Výzkumná praxe:Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin I
Fakulta sociálních studiíjaro 2013
- Rozsah
- 0/2. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Kateřina Lišková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Ing. Radim Marada, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Petr Mareš, CSc. (přednášející)
Mgr. Michal Nekorjak, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Soňa Enenkelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociologie – Fakulta sociálních studií - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Jiné omezení: Předmět je určen studujícím, kteří se podílejí na odborném řešení výzkumných projektů GAČR. - Mateřské obory/plány
- Sociologie (program FSS, D-SO4)
- Sociologie (program FSS, N-SO)
- Cíle předmětu
- Výzkumný seminář je navázán na projekt GAČR. Projekt je zaměřen na poznání rozdílů v sociální reprodukci etnických menšin (konkrétně jejich vzdělanostních aspirací a strategií a jejich efektivnosti) v prostředí společnosti a jejího vzdělávacího systému, jež se jen postupně vyrovnávají s růstem etnické různorodosti dané sílící imigrací a emancipací znevýhodněných skupin. Na základě výzkumu každodenního života dětí v základních školách a skrze rozhovory s aktéry (rodiče, pedagogičtí pracovníci, reprezentanti komunit a neziskových organizací) jde o to porozumět tomu, jak se s touto rostoucí etnickou diferenciací vyrovnávají školy jako instituce, jak se děti z vybraných etnických skupin začleňují do školního prostředí a v jakých kontextech se ve školních třídách zvýznamňuje a je formována etnicita (s přihlédnutím na věk a gender dětí). Protože tyto otázky významně souvisí s rodinným zázemím dětí, věnuje se výzkum i jejich rodinám a je sledována interakce mezi rodinou a školním prostředím, ale i nezamýšleným důsledkům všech těchto procesů. Cíle projektu Chceme porozumět vzdělávacím strategiím a aspiracím rodin z vybraných etnických menšin v kontextu jejich reprodukčních strategií; hodnotám a kompetencím s nimi spojenými a jejich sociálním a kulturním souvislostem; roli, kterou při tom hraje vzdělávací systém a prostředí škol a školních tříd.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2013/SOC186b