FSS:PST449 Psychoterapie s dětmi a dospív - Informace o předmětu
PST449 Psychoterapie s dětmi a dospívajícími
Fakulta sociálních studiíjaro 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Roman Hytych, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Roman Hytych, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 13:30–15:00 U34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, N-PS)
- Psychoterapeutická studia (program FSS, N-PS)
- Cíle předmětu
- Student na konci kurzu bude schopen vyjmenovat a identifikovat specifika psychoterapie dětí a adolescentů; diskutovat možnosti a limity jednotlivých psychoterapeutických škol při práci s touto cílovou skupinou
- Osnova
- Přehled problematiky a relevantní literatura
- Cíle psychoterapeutické práce
- Historický exkurz
- Terapeutický proces a terapeutická změna
- Přínosy a limity jednotlivých psychoterapeutických škol
- Integrace ano či ne?
- Dovednosti dětského psychoterapeuta
- Terapie hrou
- Literatura
- GELDARD, Kathryn a David GELDARD. Dětská psychoterapie a poradenství. Translated by Jiří Foltýn. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 328 stran. ISBN 9788073674762. info
- PÖTHE, Peter. Emoční poruchy v dětství a dospívání : psychoanalytický přístup. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 154 s. ISBN 9788024721316. URL info
- OAKLANDER, Violet. Třinácté komnaty dětské duše :tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie. Vyd. 1. Dobříš: Drvoštěp, 2003, 261 s. ISBN 80-903306-0-6. info
- LANGMEIER, Josef, Karel BALCAR a Jan ŠPITZ. Dětská psychoterapie. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2000, 431 s. ISBN 80-7178-381-1. info
- RONEN, Tammie. Psychologická pomoc dětem v nesnázích :kognitivně-behaviorální přístupy při práci s dětmi. Translated by Petr Možný. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-370-6. info
- Výukové metody
- přednášky, semináře a kazuistické studie
- Metody hodnocení
- Zkouška má dvě části. První část tvoří písemný test, druhou část pak závěrečná práce, která kriticky diskutuje postupy dvou vybraných psychoterapeutických přístupů při terapii kokrétní problematiky dětí a dospívajících.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2017/PST449