FSS:ZUR382 Introduction to Media Literacy - Course Information
ZUR382 Introduction to Media Literacy
Faculty of Social StudiesSpring 2017
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Pavel Sedláček (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies - Timetable
- Wed 15:15–16:45 Studio 527
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem lekcí je přiblížit vybraná témata spojovaná společenskovědní diskuzí s oblastmi mediální výchovy a mediální gramotnosti. Kurz má podobu teoretické i praktické práce s vybranými audiovizuálními záznamy a texty v rámci sledovaných tematických oblastí. Záměrem předmětu je uvedení frekventantů kurzu do dané problematiky a seznámení je s úskalími vymezených oblastí. Studující budou využívat potenciál e-learningu. Při hodinách budou pracovat individuálně i ve skupinách. Část obsahu kurzu mohou studující ovlivnit vlastní volbou (například výběrem místa mediální exkurze).
- Literature
- KLEIN, Woody. The inside stories of modern political scandals, 2010. Santa Barbara: Praeger. ISBN 9780313365140
- PIKE, Deidre. Media Literacy. New York: Idebate Press, 2014. ISBN 9781617700859
- POTTER, W. James. Media literacy. Eight edition. Los Angeles: Sage, 2016, xxiii, 546. ISBN 9781483379326. info
- FRANKLIN, Bob. Key concepts in journalism studies. 1st pub. London: Sage Publications, 2005, xix, 362. ISBN 0761944826. info
- Teaching methods (in Czech)
- 1. Monologická (výklad, přednáška, instruktáž). 2. Dialogická (debata, brainstorming). 3. Peer Instruction. 4. Metody práce s textem (učebnicí, knihou, mediálním produktem), audiovizuálním záznamem. 5. Prezentace (statická projekce). 6. Kooperativní výuka. 7. Role play.
- Assessment methods (in Czech)
- 1. Dvě v termínu odevzdané a lektorem přijaté summary z povinných studijních zdrojů • 2. Prezentace (rozdělení do dvojic a uvedení termínů bude sděleno podle konečného počtu studujících) • 3. Docházka (povoleny jsou čtyři absence, přičemž povinná docházka platí pro exkurzi, vlastní prezentaci a při účasti hostů) • 4. Úspěšně absolvovaný průběžný krátký test v Odpovědnících (tři otázky, z nichž dvě jsou otevřené a jedna uzavřená, hranice ne/úspěchu: dvě správné odpovědi)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2017/ZUR382