FSS:ZUR589p Political Economy of Media - Informace o předmětu
ZUR589p Introduction to the Political Economy of Media
Fakulta sociálních studiíjaro 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Monika Metyková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Sedláček (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 4. 4. 15:15–16:45 P24, St 5. 4. 18:45–20:15 AVC, Čt 6. 4. 18:45–20:15 AVC, Pá 7. 4. 9:45–11:15 AVC, Po 10. 4. 18:45–20:15 AVC, Út 11. 4. 15:15–16:45 P24, St 12. 4. 18:45–20:15 AVC, Čt 13. 4. 8:00–9:30 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Cíle předmětu
- The course introduces students to political economy approaches to the study of media and mediated communication. A political economy approach is characterized by the study of social relations, above all power relations, that constitute the production, distribution and consumption of resources, in the case of this course particularly focussing on communication resources. We will explore how the communication business operates, for example, how communications products move through a chain of producers to wholesalers, retailers, and, finally consumers, whose purchases, rentals, and attention are fed back into new processes of production. We will also explore political and economic processes that impact on the media, such as funding models and regulatory frameworks. Throughout we will analyze the ways in which the unequal distribution of material and symbolic resources impact on communication activities and how the funding and organization of cultural products influence the range of discourses and representations as well as access to these.
- Metody hodnocení
- There are two main assessments on this course, a commodity analysis (2,000 words) and a corporation profile (1,000 words). We will discuss the assessments in detail in Session 6, if you can’t come to Session 6, please talk to me while I am in Brno or email me for advice on your assessments. You will also find more details about the assessments further in course syllabus. Please remember to confirm your choice of a commodity and a corporation with me.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- lecturer: Monika Metykova (University of Sussex, UK and Masaryk University, CR)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2017/ZUR589p