FSS:ZURn6211 Online komunikace - Informace o předmětu
ZURn6211 Teorie a výzkum online komunikace
Fakulta sociálních studiíjaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Dědková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. et Mgr. Hana Macháčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jakub Mikuška (přednášející)
prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marie Jaroň Bedrošová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lenka Dědková, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 16:00–17:40 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Mediální průmysly a produkce (program FSS, N-MSZU)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-MSZU)
- Mediální výzkum a analytika (program FSS, N-MSZU)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu seznámit studenty se specifiky online komunikace, s jejím teoretickým uchopením, různými formami a se způsoby jejího zkoumání.
- Výstupy z učení
- Studenti budou:
- znát teorie zabývající se počítačem zprostředkovanou komunikací a chováním lidí v různých online prostředích
- rozumět termínům synchronní a asynchronní komunikace, absence neverbálních nápovědí, online disinhibice
- schopni posoudit, jak kontext a specifika prostředí, vnímání a osobnostní charakteristiky ovlivňují chování uživatelů internetu - Osnova
- Kurz pokryje následující tématické celky.
- - Komunikační teorie
- - Specifika různých online prostředí
- - Anonymita, disinhbice, sebeotevření
- - Online lhaní a předstírání
- - Sebeprezentace na sociálních sítích
- - Komunikace v rámci online komunit
- - Hodnocení online informací
- - Riziková komunikace dětí a dospívajících
- - Digitální a mediální gramotnost
- - Agresivní projevy na internetu
- - Cyberhate a diskriminace
- Literatura
- ŠEVČÍKOVÁ, Anna, Lukas BLINKA, Alena ČERNÁ, Lenka DĚDKOVÁ, Hana MACHÁČKOVÁ a David ŠMAHEL. Děti a dospívající online: Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 184 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5010-1. info
- SUBRAHMANYAM, Kaveri a David ŠMAHEL. Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer, 2010, 248 s. Advancing Responsible Adolescent Development. ISBN 1-4419-6277-8. URL info
- VALKENBURG, Patti. Children's responses to the screen : a media psychological approach. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum, 2004, viii, 164. ISBN 0805847642. info
- GILES, David. Media psychology. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2003, x, 324. ISBN 0805840494. URL info
- Výukové metody
- Přednášky, semináře a samostudium.
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, prezentace, seminární práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2020/ZURn6211