FSS:ZURb1233 Marketing na sociálních sítích - Informace o předmětu
ZURb1233 Marketing na sociálních sítích
Fakulta sociálních studiíjaro 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Albrecht (cvičící)
Mgr. František Šudřich (cvičící) - Garance
- Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 18:00–19:40 AVC
- Předpoklady
- ! ZUR300b Propagace na sociálních sítích &&( ZUR130 Úvod do zpravodajství || ZURb1106 Zpravodajství )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (3)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MSZU) (8)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-TV)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení či posilování vlastní značky – ať už ve veřejném či privátním sektoru – je stále více provázané s virtuálním internetovým prostředím. Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu na sociálních sítích, především na Facebooku, Twitteru, Instagramu. Získají rovněž přehled o formátech, které jsou vhodné pro sociální sítě, jejich cílení a rozdělení do portfolia jednotlivých profilů na sociálních sítích. Seznámí se také s možnostmi živých vstupů a přenosů, běžnou i krizovou komunikací se čtenáři/diváky/odběrateli na sociálních sítích.
- Výstupy z učení
- Předmět přináší studentům základní informace o marketingu na sociálních sítích a dává jim základy pro případnou práci v social media marketingu. Účastníci kurzu si odnesou praktické znalosti a dovednosti, které mohou zužitkovat při posilování vlastní značky na sociálních sítích, zisku nových cílových skupin i nových odběratelů. Po úspěšném absolvování kurzu budou ovládat správu firemních profilů, osvojí si výhody i hrozby současného mediálního světa stále pevněji navázaného na sociální sítě.
- Osnova
- - 3. 3. - Úvodní seminář (P. Albrecht, F. Šudřich) - Představení, organizace práce, způsob hodnocení
- - 10. 3. - Úvod do marketingu (F. Šudřich) - Úvod do marketingu, základní marketingové pojmy, marketingové a komunikační modely, branding a budování značky, analýza značky, analýza tržního prostředí.
- - 17. 3. - Úvod do sociálních sítí (P. Albrecht) - Proč sociální sítě, portfolio profilů, byznys profily, konkurence, jazyk, nástroje na správu
- - 24. 3. - Marketingová strategie (F. Šudřich) - Positioning a targeting značky, budování hodnoty značky, komunikační kanály, cílové skupiny, persony, marketingová strategie, marketingový plán, marketingové cíle.
- - 31. 3. - Jak soc. sítě pracují (P. Albrecht) - Algoritmus, analýza, vyhodnocení, publikační chování, odezva publika
- - 7. 4. Obsahový marketing (F. Šudřich) - Formy komunikace na sociálních sítích, zásady tvorby obsahu na sociálních sítích, orientace na cílovou skupinu, specifické formy obsahu, publikační plán, obsahová typologie
- - 14. 4. Instagram (Externí vyučující/agentura) - Představení soc. sítě, formáty, získávání fanoušků, praktické ukázky
- - 21. 4. Obsahový marketing - vizuální složky komunikace (F. Šudřich) - Vizualita obsahu, percepce, gestalt, význam barev, sémiotika, výrazové prostředky na sociálních sítích.
- - 28. 4. Facebook, Twitter (P. Albrecht) - Představení soc. sítě, formáty, získávání fanoušků, praktické ukázky
- - 5. 5. Influenceři, komunita a krizová komunikace (Externí vyučující/agentura, F. Šudřich) - Budování komunity a její význam, komunikace vs. prezentace, influenceři, hateři, trollové, krizová komunikace.
- - 12. 5. Inzerce na soc sítích (Externí vyučující/agentura) - Kampaně, plánování, náklady, zákonné a etické limity
- - 19. 5. Virální kampaně, ambientní média, guerilla kampaně (P. Albrecht) - Alternativní způsoby, jak upoutat pozornost nejen ve světě soc. sítí
- - 26. 5. Závěr (P. Albrecht, F. Šudřich)
- Literatura
- povinná literatura
- LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 stran. ISBN 9788075550842. URL info
- KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií : silné tipy pro silné uživatele. Translated by Marek Čtrnáct. Tetčice: Impossible, 2017, 160 stran. ISBN 9788087673300. info
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
- Facebook e-learning courses, dostupné na https://www.facebookblueprint.com/student/catalog.
- Výukové metody
- Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Přednášky, semináře, prezentace. Praktické úkoly a projekty s napojením na praxi. Správa vybraných sociálních profilů. Rozvíjení týmové spolupráce. Získané poznatky studenti aplikují v praxi.
- Metody hodnocení
- Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří splní zadané krátkodobé i dlouhodobé úkoly a budou se aktivně účastnit přednášek (prezence nejméně 75 procent)
- Informace učitele
- V době výuky kurzu budou ve studijních materiálech v IS zveřejňovány všechny důležité doplňující informace a podklady související s kurzem (jeho začátkem, průběhem a ukončením).
Podvodné plnění studijních povinností: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství.
Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání univerzity i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví.
Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2021/ZURb1233