FSS:ZURb1233 Marketing na sociálních sítích - Informace o předmětu
ZURb1233 Marketing na sociálních sítích
Fakulta sociálních studiípodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Albrecht (cvičící)
Mgr. Tomáš Svoboda (cvičící) - Garance
- Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 18:00–19:40 AVC
- Předpoklady
- ! ZUR300b Propagace na sociálních sítích &&( ZURb1106 Zpravodajství || ZUR130 Úvod do zpravodajství )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení či posilování vlastní „značky“ – ať už ve veřejném či privátním sektoru – je stále více provázané s virtuálním internetovým prostředím. Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu na sociálních sítích, především na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Youtube. Získají rovněž přehled o formátech, které jsou vhodné pro sociální sítě, jejich cílení a rozdělení do portfolia jednotlivých profilů na sociálních sítích. Seznámí se také s možnostmi živých vstupů a přenosů, běžnou i krizovou komunikací se čtenáři/diváky/odběrateli na sociálních sítích.
- Výstupy z učení
- Předmět přináší studentům základní informace o marketingu na sociálních sítích a dává jim základy pro případnou práci v social media marketingu. Účastníci kurzu si odnesou praktické znalosti a dovednosti, které mohou zužitkovat při posilování vlastní „značky“ na sociálních sítích, zisku nových cílových skupin i nových odběratelů. Po úspěšném absolvování kurzu budou ovládat správu firemních profilů, osvojí si výhody i hrozby současného mediálního světa stále pevněji navázaného na sociální sítě.
- Osnova
- 1. Úvodní seminář a první úkoly.
- 2. Sociální sítě a marketing, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – I. část.
- 3. Propagace vybrané akce na sociálních sítích.
- 4. Sociální sítě a marketing, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – II. část.
- 5. Guerillový marketing a jeho příklady v praxi.
- 6. Portfolio sociálních profilů Facebook, Twitter, Instagram a jejich naplňování různými obsahy. Softwarové nástroje.
- 7. Komunikace s odběrateli/čtenáři/followery.
- 8. Inzerce na sociálních sítích, kampaně, plánování, náklady, etické zásady.
- 9. Influenceři.
- 10. Instagram: fotky, filtry, instastory, live, ...
- 11. Fake News; satira na síti.
- 12. Videoupoutávky – jak zaujmout, čím nalákat, kamera a střih.
- 13. Vyhodnocení semináře, závěrečná rozprava.
- Literatura
- povinná literatura
- LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 stran. ISBN 9788075550842. URL info
- KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií : silné tipy pro silné uživatele. Translated by Marek Čtrnáct. Tetčice: Impossible, 2017, 160 stran. ISBN 9788087673300. info
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
- Facebook e-learning courses, dostupné na https://www.facebookblueprint.com/student/catalog.
- Výukové metody
- Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Přednášky, semináře, prezentace. Praktické úkoly a projekty s napojením na praxi. Správa vybraných sociálních profilů. Rozvíjení týmové spolupráce. Získané poznatky studenti aplikují v praxi.
- Metody hodnocení
- Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří splní zadané krátkodobé i dlouhodobé úkoly a budou se aktivně účastnit přednášek (prezence nejméně 75 procent)
- Informace učitele
- V době výuky kurzu budou ve studijních materiálech v IS zveřejňovány všechny důležité doplňující informace a podklady související s kurzem (jeho začátkem, průběhem a ukončením).
Podvodné plnění studijních povinností: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství.
Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání univerzity i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví.
Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2020/ZURb1233