FSS:PSYb2830 Basics of psychological help a - Course Information
PSYb2830 Basics of psychological help and crisis intervention
Faculty of Social StudiesSpring 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Martina Klocková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Social Studies - Timetable
- Fri 25. 2. 12:00–17:40 U23, Sat 5. 3. 9:00–17:00 U23, Fri 11. 3. 12:00–19:40 U23, Fri 1. 4. 14:00–19:40 U23, Sat 2. 4. 9:00–17:00 U23, Sat 9. 4. 9:00–17:40 bude_upresneno
- Prerequisites (in Czech)
- SEMESTR(5) || SEMESTR(6) || SEMESTR(7) || SEMESTR(8)
Ochota k sebepoznávání, ochota naslouchat druhým, kreativita, aktivní přístup. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/24, only registered: 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, B-PSY) (5)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je určený pro studenty bakalářského studijního programu. Studenti získají základní informace o krizi, průběhu krize, zvládání krize, technikách a přístupech k práci s emocemi. Budou mít možnost si vyzkoušet navázání kontaktu s klientem, mapování zakázky, práci s emocemi, různými typy klientů a ukončování poradenského hovoru. Předmět je prakticky zaměřený.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování kurzu bude student schopen navázat kontakt s klientem, identifikovat zakázku klienta, a ukončit rozhovor. Bude schopný rozpoznat krizi, orientovat se ve způsobech zvládání krize a bude schopen aplikovat základní zásady/techniky při práci s emocemi během kontaktu s klientem.
- Syllabus (in Czech)
- 1. blok: Co je to krize? Základní principy práce s krizí (navázání kontaktu, mapování zakázky, práce na zakázce, ukončení rozhovoru). Techniky vedení rozhovoru s klientem (aktivní naslouchání, vedení, reflexe). 2. blok: Práce s emocemi v krizové intervenci (hněv, úzkost, smutek, pláč, strach, stud). Vybraná problematika v krizové intervenci (práce s tichem, práce se suicidálním klientem, problematika domácího násilí a problematika závislostí). 3. blok: Specifika krizové intervence u dětí a dospívajících a u seniorů. Specifika telefonické krizové intervence, přes internet a tváří v tvář. Etika v krizové intervenci. Duševní hygiena v krizové intervenci.
- Literature
- required literature
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vydání třetí. Praha: Portál, 2012, 119 stran. ISBN 9788026202219. info
- Assessment methods (in Czech)
- Ukončení předmětu je formou kolokvia. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba 80% účasti na seminářích. Pro připuštění ke kolokviu je třeba odevzdat do Odevzdávárny záznam o vedení 2 x 60 minut dlouhých chatových rozhovorů (dále viz Závěrečná práce), následné předání zpětné vazby na 2 jiné hovory a vyhotovení sebereflexe.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2022/PSYb2830