FSS:ZURb1624 Safety of Journalists - Informace o předmětu
ZURb1624 Safety of Journalists
Fakulta sociálních studiíjaro 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Signe Ivask, B.A., M.A., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 10:00–13:40 P22
- Předpoklady
- SOUHLAS
Interest in the topic, ability to power through intensive training. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/15, pouze zareg.: 1/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 1/15 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MSZU) (3)
- Cíle předmětu
- The topics of attacks on journalists and journalistic safety are becoming more and more critical. This course aims to train future journalists in ways of recognizing dangers and the ability to face them accordingly. The course will list possibilities for keeping oneself safe and attack prevention.
- Výstupy z učení
- Student will be able to recognise the ways how journalists are attacked;
Student will be able to map the possibilties of what are the opportunities for keeping themselves safe;
Student will have strategies to prevent some of the attacks;
Student will have basic understanding of interpersonal communication. - Literatura
- https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17512786.2017.1356687
- Cialdini, R. B. (2001). The science of persuasion. Scientific American, 284(2), 76-81.
- Ivask, Signe (2019). Communication between editors and reporters: Feedback and coaching in Estonian dailies’ newsrooms. KOME, 7 (1), 24−41. DOI: 10.17646/KOME.75698.98.
- Ivask, Signe (2020). A way to silence journalists? Estonian female journalists' experiences with harassment and self-censorship. In: Krøvel, Roy; Grøndahl Larsen, Anna M.; Fadnes, Ingrid. (Ed.). Journalist Safety and Self-Censorship. Routledge.
- https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10904018.2011.536462?casa_token=3PPygyOMiCAAAAAA%3AY0AbTHYS5qPKitLSdq6sP4-iwBduDhHvPXJ2VrVx5AeH53avwQu7ep7dnIP9452CFqKRALczkA
- Výukové metody
- mostly seminars (combination of lectures and discussions)
- Metody hodnocení
- To get the points, you can miss one meeting; you have to write a learning diary/notes on what you learned; to final participation in the focus-groups. Pass/Not passed system
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2023/ZURb1624